Om din Philips-värmare plötsligt slutar fungera kan du hitta möjliga orsaker och lösningar i vår artikel nedan.
Philips-värmaren har ett förinställt alternativ för att stängas av, t.ex. en timer på apparaten eller en schemaläggare i appen. Om du har ställt in någon av dessa stängs värmaren av därefter. Kontrollera inställningarna på apparatens timer eller schemaläggaren i appen.
I autoläget slutar värmaren att fungera när den når måltemperaturen och sätts igång igen när den känner av att den omgivande temperaturen sjunker under måltemperaturen. När värmaren upptäcker att temperaturen är 37 °C i läget låg eller hög slutar den att fungera och startar igen när temperaturen sjunker.
Philips-värmaren stänger automatiskt av strömtillförseln när temperaturen överskrider gränsvärdet för värmeavstängning. Låt Philips-värmaren svalna i några minuter och kontrollera att det inte finns några hinder i luftinloppet/-utloppet innan du använder den igen.
Philips-värmaren har en automatisk avstängningsfunktion. Om du låter värmaren vara igång kontinuerligt i 16 timmar utan att göra några ändringar stängs den av automatiskt.
Philips-värmaren kan sluta fungera om strömförbrukningen i det anslutna uttaget överbelastas. Överbelastningen utlöser kretsbrytarens överspänningsskydd.
Koppla bort alla enheter i närheten som förbrukar mycket ström från samma eluttag och slå på värmaren igen. Om Philips-värmaren inte slås på igen när den ansluts till ett fungerande eluttag kontaktar du oss för att få mer hjälp.
Hjälpte ovanstående lösningar? Om inte ska du kontakta oss för att få ytterligare hjälp.