Om Översättning av barnskrik inte fungerar kan felsökningstipsen nedan eventuellt hjälpa dig att hitta en lösning.
- Kontrollera om din 90 dagars kostnadsfria provperiod har upphört. Om du vill fortsätta använda tjänsten registrerar du dig för ett månadsabonnemang.
- Kontrollera att babyenheten är online. Översättning av barnskrik fungerar endast när babyenheten är ansluten till internet.
- Kontrollera att din Wi-Fi-anslutning är bra och stabil eftersom den kan påverka hastigheten som översättningar av barnskrik tas emot. Kontrollera Wi-Fi-signalens styrka på sidan för appinställningar. Den fungerar bäst när den visar ”utmärkt” eller ”bra”.
- Kontrollera att babyenheten är korrekt ansluten till föräldraenheten eller appen Philips Avent Baby Monitor+. Följ stegen i användarhandboken för att ansluta babyenheten på rätt sätt. Se till att babyenheten är placerad tillräckligt nära barnet för att identifiera barnets skrik och minimera störningar från omgivningen.
- Kontrollera att det inte förekommer för mycket omgivningsljud. Undvik att placera babyenheten nära källor till höga ljud som TV-apparater och enheter som avger ljud och vibrationer, t.ex. smartphones i vibrationsläge. Sådant ljud kan störa babyvaktens förmåga att korrekt identifiera och översätta barnets skrik.