Jag kan inte ansluta Philips smarta foderautomat till mitt Wi-Fi
Publicerad på 2 april 2024
Om du inte kan parkoppla Philips smarta foderautomat med Philips Pet Series-appen kan du läsa artikeln nedan för möjliga orsaker och lösningar.
Kontrollera att du har angett rätt Wi-Fi-lösenord. Om lösenordet är felaktigt kan kameran inte ansluta till nätverket.
Se till att du befinner dig så nära routern som möjligt. Det ger dig den starkaste Wi-Fi-signalen.
Justera telefonens ljusstyrka innan du skannar QR-koden.
Foderautomaten ska vara i parkopplingsläget, vilket innebär att den vita lampan långsamt blinkar. Om så inte är fallet utför du en återställning och försöker parkoppla igen.
Kontrollera om du använder ett Wi-Fi-nätverk på 2,4 GHz. Philips smarta foderautomat är endast kompatibel med Wi-Fi-nätverk på 2,4 GHz.
Om du använder ett 5 GHz-nätverk kan du prova att växla till ett 2,4 GHz-nätverk och skanna QR-koden igen. Ta reda på vilket Wi-Fi-nätverk du har genom att läsa avsnittet 2,4 GHz eller 5 GHz Wi-Fi-nätverk.
Om du bara har ett 5 GHz-nätverk tillgängligt kan du behöva dela upp nätverket i dubbla band. Vi rekommenderar då att du kontaktar din nätverksleverantör för att få hjälp.
Om ovanstående steg inte fungerade kan du försöka med att återställa foderautomaten och försöka parkoppla den igen. Då återställs foderautomaten till fabriksinställningarna, vilket kan åtgärda problem som hindrade parkopplingen av enheten.
Om du inte kan fastställa om ditt Wi-Fi-nätverk är 2,4 GHz eller 5 GHz kan du läsa felsökningstipsen nedan.
Namnet på Wi-Fi-nätverken anger 2,4 GHz eller 5 GHz:
Öppna inställningsmenyn på en enhet som är ansluten till ditt Wi-Fi-nätverk.
Leta efter avsnittet som visar din Wi-Fi-nätverksinformation.
Namnet på ditt Wi-Fi-nätverk kan innehålla ett suffix som anger om det är ett 2,4 GHz- eller 5 GHz-nätverk. Om ditt nätverksnamn till exempel är MyNetwork_2.4GHz är det ett 2,4 GHz-nätverk.
Philips säkerhetskamera för hemmet kan endast ansluta till ett Wi-Fi-nätverk på 2,4 GHz. Välj därför det här nätverket för att ansluta kameran.
Namnet på Wi-Fi-nätverken anger inte 2,4 GHz eller 5 GHz: Om namnet på Wi-Fi-nätverket inte anger detta rekommenderar vi att du kontrollerar modemets/routerns handbok och inställningar eller kontaktar din internetleverantör.
Om inget av dessa steg fungerar för dig kontaktar du vår kundsupport för att få mer hjälp.