Min smarta foderautomat från Philips är ofta offline
Publicerad på 2 april 2024
Om Philips smarta foderautomat ofta är offline följer du de här felsökningsstegen för att åtgärda problemet.
Kontrollera att Wi-Fi-nätverket är stabilt och fungerar som det ska. Testa med andra enheter anslutna till samma nätverk för att bekräfta. Om andra enheter också har anslutningsproblem kan du felsöka Wi-Fi-nätverket eller kontakta din internetleverantör för att få hjälp.
Se till att foderautomaten befinner sig på ett rimligt avstånd från Wi-routern. Signalstyrkan kan försvagas om foderautomaten befinner sig för långt från routern, vilket leder till att anslutningen ofta avbryts. Väggar, stora apparater och andra elektroniska enheter kan också störa Wi-Fi-signalen. Placera foderautomaten på avstånd från sådana hinder för att minimera störningar och förbättra anslutningen.
Se till att foderautomatens inbyggda programvara är uppdaterad. Följ de här stegen i Philips Pet Series-appen för att se om det finns några uppdateringar för foderautomaten:
Välj din enhet på kontrollpanelen.
Tryck på inställningsikonen i det övre högra hörnet.
Välj Uppdatering av inbyggd programvara.
Tryck på Uppdatera inbyggd programvara om det är tillgängligt.
Eller kan du aktivera automatiska uppdateringar så att enheten alltid är uppdaterad.
Ibland kan en enkel omstart åtgärda anslutningsproblem. Stäng av både foderautomaten och Wi-Fi-routern och vänta några minuter innan du slår på dem igen. Låt dem återansluta till nätverket och kontrollera om problemet kvarstår. Om du har provat ovanstående steg och fortfarande har problem med att enheten är offline kan du kontakta vår kundtjänst för att få mer hjälp.