0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Philips Lumea avger inga ljusblinkningar

    Publicerad på 18 oktober 2024

    Om inga Lumea-blinkningar utförs kan det bero på något av följande:

    • Din hud kan vara för mörk
    • Tillbehöret är inte anslutet på rätt sätt
    • Du har inte tillräcklig hudkontakt
    • Sensorn är smutsig

    Läs vidare för att få veta mer.

    Ta reda på om Lumea är lämplig för dig genom att kontrollera hudtons- och hårfärgstabellerna i användarhandboken (som också finns online).

    Lumea-blinkningarna förhindras om du försöker behandla områden på huden som är för mörka för säker användning.

    Observera att det här även kan hända efter att du har solat.

    Kontrollera att tillbehöret är anslutet till Lumea-enhetens framsida. Lumea utför inga blinkningar inte om tillbehöret inte är anslutet på rätt sätt.

    Kontrollera också att kontakten på tillbehöret är ren för att säkerställa korrekt anslutning.

    Se Vanliga frågor: ”Hur rengör jag min Philips Lumea?” för mer information.

    Se till att du har fullständig hudkontakt i minst 5 sekunder. I vissa områden (känsliga och beniga områden) kan det vara svårt att få god hudkontakt. Inget ljus ska kunna tränga in emellan Lumea och huden. Prova med att flytta Lumea.

    Lumea är utrustad med en sensor som hindrar dig från att behandla områden av huden som är för mörka för säker användning.

    Om sensorn är smutsig kan det förhindra Lumea-blinkningarna. Rengör sensorn med en lätt fuktad rengöringsduk för Philips Lumea.

    Sensorn sitter precis ovanför ljusfönstret på tillbehöret (se den lilla rektangeln ovanför ljusfönstret på bilden nedan).

    Philips Lumea-tillbehör
    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.