Kontrollera att nätsladden är korrekt ansluten till laddaren och att laddaren är ansluten till ett fungerande uttag. Försök om möjligt med ett annat uttag.
Om din Philips-robotgräsklippare inte laddas när den återvänder till stationen hittar du möjliga orsaker och lösningar i artikeln nedan.
Kontrollera att nätsladden är korrekt ansluten till laddaren och att laddaren är ansluten till ett fungerande uttag. Försök om möjligt med ett annat uttag.
Det kan finnas smuts eller främmande föremål på laddningsstiften eller laddningsporten. I så fall rengör du stiften och porten och försöker ladda gräsklipparen igen.
Batteriet har en temperaturskyddsfunktion som aktiveras när det når temperaturer under 0 °C och över 60 °C.
Låt gräsklipparen kylas ned/värmas upp. Du kan placera laddstationen i skuggan för att säkerställa att gräsklipparen inte överhettas.
Batteriet i gräsklipparen kan vara förbrukat. I så fall byter du ut batteriet mot ett nytt (CRP0014/20) eller kontaktar du oss för att få mer hjälp.