Situation:
TV:n visar ingen bild eller har inget ljud samt vill inte starta.
Article Published Date : 2021-06-20
Situation:
TV:n visar ingen bild eller har inget ljud samt vill inte starta.
• Kontrollera så att strömkabeln är korrekt ikopplad i TV:n och i vägguttaget.
• TV menyn visas inte (tryck på “home” knappen på fjärrkontrollen. Om menyn inte visas, fortsätt med stegen i artikeln nedan)
Att TV:n inte startar kan bero på många olika faktorer.
Fortsätt med stegen i artikeln nedan om ett av följande scenarior insträffar:
● inget ljus syns från LED-(standby) lampan på framsidan
● LED-(standby) lampan lyser konstant (fortsätt med steg 3)
● LED-(standby) blinkar om en knapp på fjärrkontrollen trycks ner (fortsätt med steg 3)
● Starta TV-apparaten med knappen/joysticken på TV:n. AV/PÅ-knappen hittas på baksidan eller under TV-apparaten.
● Vänta två minuter tills att TV:n har startat. Om ingen bild visas, tryck på “Standby” knappen på fjärrkontrollen.
Om TV:n inte startar, fortsätt med steg 2.
Använd inte ett grennuttag eller en förlängningssladd av något slag för detta test. Koppla direkt in TV:ns strömkabel i ett annat vägguttag.
Notera: säkerställ att vägguttaget inte är falerande. Prova en annan elektronisk enhet för att kontrollera, till exempel, om spänningen i uttaget är tillräcklig.
● Koppla bort alla kablar, tillbehör och enheter från TV:n. Detta inkluderar eventuell CAM modul.
● Vänta minst en minut (efter att LED-lampan har slocknat)
● Koppla tillbaka strömmsladden utan att koppla på några av tillbehören, de andra kablarna eller enheterna. TV-skärmen är svart men LED-lampan blinkar. När LED-lampan stannar upp med ett konstant sken, och TV:n inte automatiskt startar, kan apparaten startas med ”standby” knappen på fjärrkontrollen.
Om TV:n inte startar, repetera strömåterställningen i steg 3. Om det fortfarande inte fungerar, fortsätt med steg 4.
Om TV:n startar, se till att uppdatera programvaran för att förbättra TV:ns funktionalitet: Klicka här för att besöka Philips Supporthemsida, hitta den senaste mjukvaruversionen och instruktioner till att uppdatera TV:n, eller fortsätt med den relaterade artikeln nedan: ”How to update the software of the TV?”.
Om TV-apparaten inte startar efter ovanstående steg, kontakta den dedikerade supportavdelningen för Philips TV.