Situation
● Appen kraschar eller visar ett felmeddelande.
● En svart skärm visas när appen har valts.
● Ett problem med video- eller ljudinnehållsuppspelningen uppstår när appen används.
Article Published Date : 2018-09-20
Situation
● Appen kraschar eller visar ett felmeddelande.
● En svart skärm visas när appen har valts.
● Ett problem med video- eller ljudinnehållsuppspelningen uppstår när appen används.
Se till att:
● programvaran är uppdaterad
● appen öppnades från TV:ns applattform, ingen extern Smart-enhet används
● andra appar fungerar
● en internetanslutning har upprättats.
Följ stegen nedan när uppspelningen av appinnehållet avbryts eller hänger sig för att kontrollera orsaken till problemet. När ett felmeddelande visas hoppar du till det sista stycket i artikeln nedan som handlar om felmeddelanden.
● Dra ut TV:ns kontakt ur eluttaget.
● Sätt i kontakten igen efter minst två minuter.
● Slå på TV:n från vänteläget med strömknappen.
● Kontrollera om appen som tidigare hade problem nu fungerar korrekt igen. Om den gör det är du klar. Om den inte gör det ska du fortsätta med Steg 2 (”Rensa internetminnet” (Clear the internet memory)).
Tryck på knappen ”Hem” (Home) på TV:ns fjärrkontroll och gå till ”Inställningar” (Settings):
● Välj Inställningar > [Trådlös och nätverk] (Wireless and networks) > [Trådbunden eller Wi-Fi] (Wired or Wi-Fi) > [Rensa internetminne] (Clear Internet Memory) och tryck på ”OK” på fjärrkontrollen.
● Välj [OK] och bekräfta genom att trycka på ”OK”.
● Sätt TV-apparaten i vänteläge. Ta ut kontakten till TV:n och vänta en minut. Sätt in kontakten igen och starta TV:n.
● Kontrollera om appen som tidigare hade problem nu fungerar korrekt igen. Om den gör det är du klar. Om den inte gör det ska du fortsätta med Steg 3 (”Uppdatera eller installera om appen” (Update or reinstall the app)).
Så här gör du för att installera om/uppdatera appen:
Tryck på knappen ”Hem” (Home) på TV:ns fjärrkontroll och gå till ”Inställningar” (Settings):
● Välj [Hantera appar] (Manage apps) och tryck på ”OK” på fjärrkontrollen.
● Välj den berörda appen i appöversikten och tryck på ”OK”.
● Välj Avinstallera och tryck på ”OK” på fjärrkontrollen för att bekräfta.
● Välj [OK] och bekräfta genom att trycka på ”OK”.
Tryck på knappen ”Hem” (Home) på TV:ns fjärrkontroll och gå till ”Appar” (Apps):
● Välj Google Play-butiken och tryck på ”OK” på fjärrkontrollen.
● Sök efter den nyligen avinstallerade appen och markera den.
● Välj ”INSTALLERA” (INSTALL) eller ”UPPDATERA” (UPDATE)
● Tryck på knappen ”OK” på fjärrkontrollen för att starta nedladdningen
Tryck på knappen ”Hem” (Home) på TV:ns fjärrkontroll och gå till ”Appar” (Apps):
● Välj Google Play-butiken och tryck på ”OK” på fjärrkontrollen.
● Använd nedåtpiltangenten för att välja: Inställningar > [Automatisk uppdatering av appar] (Auto-update apps) > [Automatisk uppdatering av appar när som helst] (Auto-update apps at any time). Bekräfta valet genom att trycka på ”OK” på fjärrkontrollen.
● Automatisk uppdatering är nu aktiverad.
● Kontrollera om appen fungerar igen. Om den gör det är du klar. Om den inte gör det ska du fortsätta med Steg 4 (”Installera om TV:n” (Reinstall the TV)).
Om du vill installera om alla funktioner på TV:n trycker du på knappen Hem på TV-apparatens fjärrkontroll och väljer:
Inställning > [Allmänna inställningar] (General settings) > [Installera om TV] (Reinstall TV)
Alla inställningar och installerade kanaler måste återställas när det här alternativet har valts.
Varje produkt har ett unikt modellnummer. Ett modellnummer börjar vanligtvis med bokstäver följt av siffror, t.ex. GC6440, 37PFL7403D eller SA1300.
Du kan hitta ditt modellnummer på ett antal olika sätt:
Vi har hittat {number} produkter som är tillgängliga utanför ditt land så det kan hända att lokala kampanjer inte gäller.
Visa produkterVi hittade fler än en produkt.
Välj din modell baserat på de två sista siffrorna i produktnumret, till exempel RQ1280/21.