0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Jag kan inte ansluta min Philips-rakapparat till GroomTribe-appen

    Publicerad på 20 mars 2023
    Om du inte kan ansluta rakapparaten till GroomTribe-appen kan eventuellt felsökningstipsen nedan hjälpa dig att hitta en lösning.

    Vi rekommenderar att du följer stegen i den ordning som anges nedan. Mellan stegen kontrollerar du om problemet är åtgärdat innan du går vidare till nästa steg. 
    Se till att telefonen inte är längre bort än 3 meter från rakapparaten. Anslutningsproblem uppstår om telefonen inte är inom 3 meter. 
    Rakapparater som är kompatibla med GroomTribe-appen använder Bluetooth-version 4.1 eller senare. Om du har rätt Bluetooth-version kan du prova att stänga av den via telefonens inställningar och sedan slå på den igen. Kontrollera att rakapparaten är påslagen och försök sedan att parkoppla telefonen med rakapparaten igen.
    En uppdatering av telefonens operativsystem kan leda till anslutningsproblem. Åtgärda problemet genom att återställa anslutningen mellan rakapparaten och appen via stegen nedan:

    1.    Ta bort parkopplingen för rakapparaten: Håll på/av-knappen på rakapparaten intryckt i 10 sekunder för att koppla bort den från appen. När rakapparatens parkoppling har tagits bort visas Bluetooth-symbolen på rakapparaten.  
    2.    Ta bort parkopplingen för telefonen: Gå till Inställningar på telefonen och välj Bluetooth. Välj sedan rakapparaten S7/S9 och välj Glöm eller Ta bort parkoppling. 
    3.    För Android-telefoner måste du aktivera platsbehörigheter eller behörigheter för enheter i närheten.
    4.    Om du fortfarande har anslutningsproblem kan du prova en hård återställning. Håll på/av-knappen på rakapparaten intryckt i 30 sekunder.

    Nu bör du kunna parkoppla rakapparaten med telefonen igen. Slå på rakapparaten för att aktivera Bluetooth under parkopplingen. Öppna appen och följ instruktionerna för att starta parkopplingsprocessen. Det kan ta upp till två minuter innan anslutningen upprättas. 

    Obs! De här instruktionerna kan skilja sig åt mellan olika smartphones. Mer information finns i telefonens handbok.
    Du kan uppleva problem med parkopplingen om du har bytt telefon eller om rakapparaten tidigare var ansluten till en annan telefon. Vi föreslår att du tar bort parkopplingen för telefonen och försöker återansluta till rakapparaten enligt beskrivningen i avsnittet ovan. Om du har provat råden ovan men fortfarande inte kan lösa problemet kontaktar du oss för att få ytterligare support.

    Som ett sista steg kan du prova att avinstallera och installera om GroomTribe-appen. Följ instruktionerna nedan:

    1. Avinstallera och installera om appen.
    2. Återställ rakapparaten genom att hålla på/av-knappen på rakapparaten intryckt i 30 sekunder.
    Om inget av dessa tips hjälper kan rakapparaten ha skadats internt. Vi rekommenderar att du begär en reparation eller ett byte av rakapparaten. 
    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.