Vi förstår att det kan vara frustrerande att vänta på nyheter om när och hur din enhet ska repareras eller ersättas.
Samtidigt som vi arbetar med våra företagskunder för att göra ersättningsenheter tillgängliga för patienter så snabbt som möjligt, vill vi att du ska vara informerad om åtgärdningssprocessen och vara säker på din nya enhet.
För mer information och för att läsa säkerhetsmeddelandet (FSN 2021-05-A & FSN 2021-06-A) kan du besöka philips.com/src-update
Hemvårdspartners och distributörer kommer att registrera berörda enheter direkt hos Philips för åtgärdande.
Patienter behöver inte registrera sina enheter, men du kan kontrollera om din enhet är påverkad. Om du upptäcker att din enhet är påverkad bör du tala med din läkare om huruvida du ska fortsätta behandlingen.
Vi påbörjar behandlingen av din beställning för ersättningsenhet när:
När din hemvårdsleverantör får en enhet från Philips kontaktar de dig direkt. Du behöver inte vidta några ytterligare åtgärder i detta skede.
Om du vill hitta den senaste informationen och uppdateringarna kan du besöka våra kanaler i sociala medier eller läs våra vanliga frågor och svar genom att klicka på länken nedan.
När du tar emot din åtgärdade enhet kommer din hemvårdsleverantör att ge dig två viktiga informationspunkter om hur du:
Den returnerade enheten kommer att repareras för en annan patient inom saneringsprocessen.
Vi uppskattar ditt samarbete med denna insats.
Prata med en agent genom att ringa något av våra internationella kundtjänstnummer.