Philips säkerhetsmeddelande för medicinsk utrustning

Support varje steg på vägen

Få förståelse för hur vi hanterar säkerhetsmeddelandet och ta reda på vad du kan förvänta dig

Ikon av patient och läkare

Vi förstår att det kan vara frustrerande att vänta på nyheter om när och hur din enhet ska repareras eller ersättas.

Samtidigt som vi arbetar med våra företagskunder för att göra ersättningsenheter tillgängliga för patienter så snabbt som möjligt, vill vi att du ska vara informerad om åtgärdningssprocessen och vara säker på din nya enhet.

För mer information och för att läsa säkerhetsmeddelandet (FSN 2021-05-A & FSN 2021-06-A) kan du besöka
 philips.com/src-update

Läkare talar med läkare
Ej registrerad ikon

1. Enhetsregistrering

Hemvårdspartners och distributörer kommer att registrera berörda enheter direkt hos Philips för åtgärdande.

Patienter behöver inte registrera sina enheter, men du kan kontrollera om din enhet är påverkad. Om du upptäcker att din enhet är påverkad bör du tala med din läkare om huruvida du ska fortsätta behandlingen.

Läkare pratar med läkare mobil
DME-matchnings ikon

2. Bearbetning av din beställning

Vi påbörjar behandlingen av din beställning för ersättningsenhet när:
 

  1. Din hemvårdsleverantör registrerar din enhet
  2. En enhet blir tillgänglig


När din hemvårdsleverantör får en enhet från Philips kontaktar de dig direkt. Du behöver inte vidta några ytterligare åtgärder i detta skede.

Läkare talar till patienten par
Läkare talar till patienten par mobil
Ikon för patientprioritering

3. Hålla dig uppdaterad

Om du vill hitta den senaste informationen och uppdateringarna kan du besöka våra kanaler i sociala medier eller läs våra vanliga frågor och svar genom att klicka på länken nedan.

Leveransikon för enhetsersättning

4. Leverans av utbytesenhet

När du tar emot din åtgärdade enhet kommer din hemvårdsleverantör att ge dig två viktiga informationspunkter om hur du:

 

  1. Ställer in din enhet
  2. Rengör befintliga komponenter

Ikon för enhetsretur

5. Återlämna din påverkade enhet

Den returnerade enheten kommer att repareras för en annan patient inom saneringsprocessen.

Prata ikon

Samarbeta med din hemvårdsleverantör för att samordna returen

Inte ikon

Skicka inte tillbaka dina tillbehör till oss. Du måste behålla och rengöra dessa för att de ska kunna användas med din åtgärdade enhet. Följ instruktionerna från din hemvårdsleverantör om hur du bäst sköter dina tillbehör.

Vi uppskattar ditt samarbete med denna insats.

Person på dator som pratar med läkare mobil
Telefon ikon

Behöver du ytterligare hjälp?

Prata med en agent genom att ringa något av våra internationella kundtjänstnummer.

Person på datorn som talar med läkare

You are about to visit a Philips global content page

Continue

Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.