DreamStation Advanced

DreamStation Advanced

Information till patienter och vårdgivare som har fått en DreamStation BiPAP autoSV, BiPAP AVAPS eller BiPAP S/T* som ersättning för sin befintliga enhet

Stopp ikon

Rengöringsprodukter med ozon och UV-ljus är för närvarande inte godkända rengöringsmetoder för sömnapnéenheter eller -masker och bör inte användas.

Vilken DreamStation fick du?

DreamStation Advanced utan luftfuktare

Jag fick en DreamStation utan luftfuktare

Tack för ditt tålamod medan du väntat på en ny DreamStation-enhet. Du har fått den som ersättning för din befintliga behandlingsenhet.

 

Den här enheten har inspekterats och är säker för fortsatt behandling. Vi förstår att alla förändringar av behandlingsapparat kan orsaka oro. Vi arbetar tillsammans med din hemvårdgivare/DME för att säkerställa en korrekt och smidig installation av utbytesenheter. Vi har en programvarulösning för patienthantering som i många fall gör att din hemvårdgivare kan komma åt ordinationsinställningarna från din tidigare enhet. Det innebär att din utbytesenhet har liknande inställningar som din tidigare enhet.


Glöm inte att hämta appen DreamMapper för att registrera dina framsteg, sätta mål  och få användbara tips. 

En kommentar om omcertifierade enheter

 

Även om berörda enheter innehöll en komponent med ljuddämpande skum av polyesterbaserad polyuretan (PE-PUR) är det ljuddämpande skummet i alla nya och omcertifierade enheter ett silikonskum som uppfyller alla tillämpliga teststandarder inom branschen, inklusive utsläppstest av partiklar och flyktiga organiska föreningar (VOC), och är godkända som en del av våra åtgärder.

Instruktion för daglig användning och rengöring

Philips Dreamstation-Instruktion för daglig användning och rengöring

Vårt primära fokus är att ge patienter säkra och kvalitativa behandlingsapparater. I enlighet med vår reparations- och ersättningsprocess byter vi vid mottagande av enheten ut det ljuddämpande skummet och tillhörande blåsenhet mot helt nya originaldelar. Enhetens tillverkningsgaranti har justerats för att täcka allt arbete och material för att reparera utbytesenheten kostnadsfritt. Vi rengör och sanerar sedan enheten grundligt, uppdaterar den fasta programvaran, testar och packar om den med en dekal där det står ”reparerad” för att visa att den är klar att användas. Genom att returnera den ursprungliga enheten ser du till att den kan repareras för framtida användning av en annan patient.

DreamStation med luftfuktare

Jag fick en DreamStation med luftfuktare

Tack för ditt tålamod medan du väntat på en ny DreamStation-enhet. Du har fått den som ersättning för din befintliga behandlingsenhet.

 

Den här enheten har inspekterats och är säker för fortsatt behandling. Vi förstår att alla förändringar av behandlingsapparat kan orsaka oro. Vi arbetar tillsammans med din hemvårdgivare/DME för att säkerställa en korrekt och smidig installation av utbytesenheter. Vi har en programvarulösning för patienthantering som i många fall gör att din hemvårdgivare kan komma åt ordinationsinställningarna från din tidigare enhet. Det innebär att din utbytesenhet har liknande inställningar som din tidigare enhet.


Glöm inte att hämta appen DreamMapper  för att registrera dina framsteg, sätta mål  och få användbara tips. 

En kommentar om omcertifierade enheter

 

Även om berörda enheter innehöll en komponent med ljuddämpande skum av polyesterbaserad polyuretan (PE-PUR) är det ljuddämpande skummet i alla nya och omcertifierade enheter ett silikonskum som uppfyller alla tillämpliga teststandarder inom branschen, inklusive utsläppstest av partiklar och flyktiga organiska föreningar (VOC), och är godkända som en del av våra åtgärder.

Instruktion för daglig användning och rengöring

Philips Dreamstation-Instruktion för daglig användning och rengöring

Vårt primära fokus är att ge patienter säkra och kvalitativa behandlingsapparater. I enlighet med vår reparations- och ersättningsprocess byter vi vid mottagande av enheten ut det ljuddämpande skummet och tillhörande blåsenhet mot helt nya originaldelar. Enhetens tillverkningsgaranti har justerats för att täcka allt arbete och material för att reparera utbytesenheten kostnadsfritt. Vi rengör och sanerar sedan enheten grundligt, uppdaterar den fasta programvaran, testar och packar om den med en dekal där det står ”reparerad” för att visa att den är klar att användas. Genom att returnera den ursprungliga enheten ser du till att den kan repareras för framtida användning av en annan patient.

Rengöra DreamStation

Innan du återupptar behandlingen med din nya maskin eller utbytesmaskin måste du eller din utrustningsleverantör visuellt inspektera följande tillbehör och se om det finns tecken på partikelkontaminering: 

 

  • Slang
  • Maskkomponenter (mask, kuddar och integrerade slangar) ​
  • Luftfuktarens tank och tätningar (om tillämpligt)

 

Om det inte finns synliga partiklar på någon av följande komponenter: 

  • rengör varje komponent enligt respektive bruksanvisning 
  • återmontera och återuppta behandlingen på din nya enhet.

 

Om det finns synliga partiklar på någon av följande komponenter: 

  • Kontakta din utrustningsleverantör för att få ersättningsalternativ (innan du påbörjar behandlingen på nytt) 

Instruktion för daglig användning och rengöring

Philips Dreamstation-Instruktion för daglig användning och rengöring

Innan du börjar rengöra:

Koppla ur enheten före rengöring

Sänk inte ned enheten i vatten

Använd alltid destillerat vatten i luftfuktaren

* Alla bilder av BiPAP S/T-modeller eller andra DreamStation-modeller är i illustrativt syfte. Utseendet på din specifika enhet kan skilja sig.

You are about to visit a Philips global content page

Continue

You are about to visit a Philips global content page

Continue

Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.