Hem > Snabba tips om återkallelsen

Snabba tips om återkallelsen

23 december 2021

Vi finns här för att hjälpa dig med snabba tips om återkallelsen.

SRC Talk doctor recall icon

Avbryt inte behandlingen utan att ha talat med din läkare.


Vår målsättning är att förse alla patienter med en utbytesenhet så snart som möjligt så att de tryggt kan fortsätta med behandlingen. Medan du väntar på en utbytesenhet är det viktigt att du talar med din läkare innan du ändrar eller avbryter behandlingen.

SRC Email updates recall icon

Kontrollera e-posten regelbundet efter uppdateringar.


Philips skickar regelbundet uppdateringar om återkallelsen via e-post och du kan alltid hitta den senaste informationen på philips.com/src-update. Du kommer också få e-post från oss med information om status för din utbytesenhet. Om du inte får e-postuppdateringar ringer du (020) – 127 296, men kolla i skräppostmappen först.

SRC Foam removal recall icon

Försök inte ta bort skummet själv.


Om du försöker reparera enheten på egen hand eller med hjälp av en tredjepartssats kan det skada enheten och göra så att den inte fungerar ordentligt. Philips säljer inga reparationssatser och vi skulle heller inte auktorisera någon tredje part att göra det. Endast auktoriserad servicepersonal kan utföra omarbetningar.

SRC Register device recall icon

Registrera enheten, även om du inte har använt ozonrengöringsmetoder.


Även om du aldrig använt ozon för att rengöra enheten kan den fortfarande beröras. Registrera enheten här.

SRC Fraudulent activity recall icon

Var medveten om bedräglig aktivitet.


Philips kommer aldrig att be dig lämna ut kreditkortsuppgifter eller ditt personnummer per telefon eller e-post. Kom ihåg att den bästa informationskällan alltid är din DME-leverantör eller Philips.

Det här kan du förvänta dig härnäst

 

Klinisk information har gjorts tillgänglig för dina vårdteam för att hjälpa dem fatta det bästa beslutet om din behandlingsplan. Eftersom din läkare känner till din medicinska historik är han eller hon den person som är bäst kvalificerad för att bedöma nyttan av eller risken med att fortsätta med din behandling tills du får din utbytesenhet. ​ ​

 

Vi förstår att det kan vara frustrerande att vänta på nyheter om när och hur din enhet kommer att repareras eller bytas ut och att det är viktigt att få informationen i rätt tid. Vi gör allt vi kan för att genomföra den här återkallelsen och håller kontakt både med dig och ditt vårdteam och delar med oss av den mest aktuella informationen. Vi har redan kommit igång med att leverera utbytesenheter och vi har ökat vår produktionskapacitet, men vi räknar med att reparations- och utbytesprogrammet i USA kommer pågå ungefär fram till september 2022.   

 

Du kan också besöka philips.com/src-update och få information och svar på vanliga frågor.

* Det här är ett återkallelsemeddelande endast för USA och ett säkerhetsmeddelande för resten av världen. I USA har FDA klassificerat återkallelsemeddelandet som en Klass I-återkallelse. Enheter som auktoriserats för reparation och utbyte omfattar DreamStation CPAP- och BiLevel-enheter, DreamStation ASV-enheter och DreamStation ST/AVAPS-enheter.

You are about to visit a Philips global content page

Continue

Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.