0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Vad kan man göra när en mjukvaruuppdatering misslyckas?

    Publicerad på 2019-02-25

    Situation

    Efter en mjukvaruuppdatering har startats på TV:n, stoppas uppdatering och ett felmeddelande visas, mjuvaruuppdateringen kunde inte slutföras (meddelandet kan skilja sig från modell till modell) eller så behöver uppdateringen 1,5 timmar.

    Checklista

    Säkerställ att:

    • TV:ns mjukvara inte är gammal och behöver uppdateras

    Svar

    Försök en av följande alternativ för att återstarta uppdateringen.

    1. Start uppdateringen igen

    • Koppla bort alla inkopplade enheter från TV:n

    • Koppla bort TV:ns strömkabel i ungeför en minut och koppla tillbaka den igen

    • Starta om TV:n

    • Starta uppdateringen igen

    2. Uppdatera via USB

    • Testa en annan USB-sticka

    • Om möjligt, uppdatera TV:n via internet genom att följa dessa steg:

    För ej-Android TV

    Tryck på “Hem”-knappen och välj:

    Inställning > [Mjukvaruuppdatering](Software Update) > [Via nätverk](From network)

    För Android TV

    Tryck på “Inställnings”-knappen på fjärrkonotrollen till TV:n och välj:

    [Alla inställningarna](All settings) > [Uppdatering av Programvara](Update Software) > [Sök efter Uppdateringar](Search for Updates) > [Internet]

    Kontakta Philips TV Support om mjukvaran inte kan hittas

    3. Starta en framtvingad uppdatering

    Om den vanliga uppdateringen inte fungera, försök med en tvingad uppdatering.

    Klicka på länken under denna artikel för en guide om hur man tvingar fram en uppdatering.

    https://philips-tvconsumercare.kxondemand.com/Portal/se/Faq/All/2865

    Endast för modeller från 2011 eller tidigare

    4. Återställ TV-minnet

    • Tryck in 1 2 3 6 5 4 i snabb följd på TV:ns fjärrkontroll

    • En meny som kallas ‘CSM1’ visas

    • Tryck på den röda knappen

    • Skriv nummrena 25327 i en snabb följd på fjärrkontrollen till TV:n

    • TV:n kommer inte visa någon bekräftelse, repetera steg 4.3 och 4.4 för att godkäna återställningen

    • Stäng CSM-menyn med “Bakåt”-knappen eller “HEM”-knappen

    • Starta uppdateringen igen

    Om mjukvaran fortfarande inte kan uppdateras efter all steg, kontakta Philips TV Support.

    Informationen på den här sidan gäller för följande modeller: 55PUS8602/12 , 65PUS8602/12 , 55PUS6272/05 , 65PUS8102/12 , 39PHT4112/12 , 50PUS6262/12 , 50PUS6162/12 , 55POS9002/12 , 24PFT4022/12 , 32PFT5362/12 , 65PUS7502/12 , 32PHS4032/12 , 24PFT4032/12 , 65PUS6412/12 , 32PHT4032/12 , 65PUS6262/12 , 65PUS6162/12 , 55PUS7502/12 , 49PUS7502/12 , 49PUS6482/12 , 43PFS4132/12 , 55PUS6482/12 , 55PUS6412/12 , 55PUS6262/12 , 49PUS6412/12 , 43PUS6412/12 , 43PUS6262/12 , 55PUT6162/12 , 55PUS6162/12 , 49PUS6262/12 , 43PUS6162/12 , 49PFT4132/12 , 43PFT4132/12 , 43PUS6432/12 , 22PFT4232/12 , 32PHT4132/12 , 32PFT4132/12 , 32PHT5302/12 , 55PUS7272/12 , 49PUS7272/12 , 43PUS7202/12 , 49PUS6432/12 , 55PUS6432/12 , 55POS901F/12 , 55PUT6201/12 , 32PHT5301/12 , 49PFT5301/12 , 43PFT5301/12 , 65PUS6121/12 , 65PUT6121/12 , 22PFT4031/12 , 49PFS4131/12 , 43PFS4131/12 , 32PHS4131/12 , 32PFS4131/12 , 24PHT4031/12 , 24PFS5231/12 , 40PFT4101/12 , 65PUS7601/12 , 55PUS6031/12 , 32PFS6402/12 , 75PUS7101/12 , 40PFT5501/12 , 55PUT6101/12 , 55PUS6101/12 , 49PUT6101/12 , 49PUS6101/12 , 43PUT6101/12 , 40PFS5501/12 , 32PFT5501/12 , 49PFT5501/12 , 48PFT4101/12 , 32PFT4101/12 , 32PHT4101/12 , 65PUS6521/12 , 40PFT4111/12 , 49PUS6401/12 , 43PUS6501/12 , 55PUS7181/12 , 55PUS6401/12 , 49PUS7181/12 , 65PUS7101/12 , 49PUS6501/12 , 49PUS6561/12 , 49PUS6551/12 , 43PUT6401/12 , 55PUT6401/12 , 49PUT6401/12 , 32PFS6401/12 , 55PUS7101/12 , 55PUS6561/12 , 55PUS6551/12 , 55PUS6501/12 , 49PUS7101/12 , 65PUS8901/12 , 65PUS8601/12 , 43PUK4900/12 , 55PUK4900/12 , 49PUK4900/12 , 43PUT4900/12 , 65PUS8700/12 , 55PUS7600/12 , 55PUS8601/12 , 55PUS8700/12 , 32PFT6500/12 , 32PFT5500/12 , 55PFT5500/12 , 48PFT5500/12 , 40PFT5500/12 , 48PUS7600/12 , 65PUS7600/12 , 55PUT6400/12 , 50PUT6400/12 , 40PUT6400/12 , 65PUS7120/12 , 55PFT6510/12 , 40PFT6550/12 , 65PFT6520/12 , 55PUS7170/12 , 55PUS7150/12 , 55PUS7100/12 , 55PFT6550/12 , 50PFT6550/12 , 49PUS7170/12 , 49PUS7150/12 , 49PUS7100/12 , 43PUS7150/12 , 43PUS7100/12 , 40PFT6510/12 , 50PFT6510/12 , 32PHT4200/12 , 55PFT630/12 , 48PFT630/12 , 40PFT630/12 , 40PFT4200/12 , 32PFT5300/12 , 50PFT5300/12 , 40PFT5300/12 , 40PFT4100/12 , 48PFT4100/12 , 32PFT4100/12 , 32PHT4100/12 , 22PFT4000/12 , 24PHT4000/12 , 24PHT5210/12 . Klicka här för att visa fler produktnummer Klicka här för att visa färre produktnummer

    Vanliga frågor

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.