0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Hur ansluter jag till min Philips Avent ansluten babykamera?

    Publicerad på 23 januari 2024
    Läs följande riktlinjer för att ta reda på hur du ansluter till din Philips Avent ansluten babykamera.

    Vilka typer av Wi-Fi-router är Philips Avent ansluten babykamera kompatibel med?

    • Philips Avent ansluten babykamera är kompatibel med alla 2,4 GHz Wi-Fi-routrar och det är det enda spektrum som produkten är kompatibel med i nuläget.
    • Frekvensbandet 2,4 GHz ger den bästa upplevelsen med Philips Avent ansluten babykamera eftersom Wi-Fi på 2,4 GHz ger nätverkstäckning till ett större område och tränger igenom fasta föremål bättre, vilket gör den perfekt för användning där det finns flera rum och med större avstånd från routern.
    • De flesta moderna routrar har stöd för två frekvensband, 2,4 GHz och 5 GHz. Routrarna sänder antingen separata Wi-Fi-nätverk för banden 2,4 GHz och 5 GHz eller ett Wi-Fi-nätverk som använder båda banden. Du kan enkelt se de SSID som sänds på din smartphone. Om du ser två liknande SSID:n (Wi-Fi-nätverksnamn) på din smartphone har du troligtvis separata 2,4 GHz- och 5 GHz-band. Om du bara ser ett SSID sänder routern förmodligen båda banden på samma nätverk. Om du har en Android-telefon kan du installera Wi-Fi-analysatorappar för att söka efter dina nätverk.
    • Om routern sänder separata Wi-Fi-nätverk för 2,4 GHz och 5 GHz ska du se till att du använder nätverket på 2,4 GHz. Du kan se vilket som är 2,4 GHz-nätverket genom att titta på SSID:t. Routrar skapar normalt två Wi-Fi-nätverk med siffror som anger vilket band som används. Du kan ser exempelvis ”xxx 2,4 GHz” och ”xxx 5 GHz” i listan över tillgängliga nätverk. Om din router låter dig välja egna SSID:n rekommenderar vi att du väljer dem så att du enkelt kan identifiera 2,4 GHz-nätverket. 
    • Om du bara ser ett nätverk sänds troligen båda banden på samma nätverk. Philips Avent ansluten babykamera använder automatiskt 2,4 GHz-nätverket.

    Fungerar Philips Avent ansluten babykamera utan Wi-Fi?

    Nej, Philips Avent ansluten babykamera kräver en Wi-Fi-nätverksanslutning. Den är kompatibel med alla Wi-Fi-routrar på 2,4 GHz.

    Måste jag parkoppla babykameran och Philips Avent Baby Monitor+-appen igen om jag vill ansluta babykameran till en annan mobil enhet?

    Endast ett administratörskonto har behörighet att användas med babykameran, så parkoppling behövs bara en gång för administratörskontot. Det går dock att ansluta babykameran till någon annans mobiltelefon.
    Om du vill dela samma åtkomst med någon annan använder du samma administratörskonto för att logga in på appen. Om du konfigurerar appen på en annan enhet med ett annat inloggningskonto inaktiveras automatiskt den tidigare anslutna användaren.
    Om du inte vill att den andra personen ska ha fullständiga åtkomsträttigheter bjuder du in dem att logga in som gästanvändare. En gästanvändare har vissa rättigheter/begränsningar. Gästkonton kan inte komma åt push-meddelanden, ändra kontot eller göra röstinspelningar.

    Hur många personer kan titta på videolivestreamen från Philips Avent ansluten babykamera samtidigt?

    Upp till tre tittare via appen. Du kan dela en videolivestream från babykameran med andra genom att skicka en inbjudan till dem.

    Jag har tappat bort min smartphone. Hur förhindrar jag att främlingar får åtkomst till min Philips Avent ansluten babykamera?

    Logga in på appen från en annan smartphone och radera ditt konto. Om du är den enda administratören kopplas alla appens gästanvändare bort från babykameran. Du kan även återställa babykameran för att inaktivera alla anslutningar till enheten du har tappat bort. Tryck på på/av-knappen på babyenheten i tio sekunder för att återställa.

    Fungerar Philips Avent ansluten babykamera i svagt ljus?

    Ja, Philips Avent ansluten babykamera aktiverar automatiskt mörkerseende av hög kvalitet så att du kan se ditt barn i mörker.

    Informationen på den här sidan gäller för följande modeller: SCD643/26 .

    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.