0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Min Philips-rakapparat laddas inte

    Publicerad på 20 mars 2023
    Om rakapparaten inte laddas kan felsökningstipsen nedan hjälpa dig att hitta en lösning.

    Vi rekommenderar att du följer stegen i den ordning som anges nedan. Mellan stegen kontrollerar du om problemet är åtgärdat innan du går vidare till nästa steg.
    Batteriet börjar laddas långsamt när du laddar rakapparaten första gången eller om du inte har använt rakapparaten på länge. Batteriet laddas gradvis för att förhindra skador på rakapparaten. Ladda rakapparaten i minst två timmar och kontrollera sedan laddningsstatusen igen.

    Det är normalt att batterilampans indikator inte blinkar under de första timmarna av laddningen efter att batteriet inte använts under en längre tid.

    Obs! Koppla alltid bort rakapparaten från laddaren innan du slår på den. Rakapparaten startar inte när den är ansluten till laddaren.
    Laddas inte rakapparaten när den är ansluten? Eluttaget kanske inte fungerar. Prova att använda ett annat eluttag för att ladda den.
    Alla Philips-rakapparater använder inte samma laddare och den laddare som medföljer en modell är eventuellt inte kompatibel med en annan. Vi rekommenderar att du laddar rakapparaten med den ursprungliga laddaren som medföljde rakapparaten.

    Kontrollera att laddningsadaptern och sladden inte är skadade. Om du upptäcker skador på adaptern eller sladden ska du sluta använda den omedelbart. Köp en ersättningsprodukt i vår onlinebutik.

    Den här lösningen gäller alla rakapparater som är kompatibla med SmartClean-hållaren. Du kan hoppa över det här steget om rakapparaten inte är kompatibel med SmartClean-systemet.
     
    1. Tryck ned det övre locket på SmartClean-hållaren tills du hör ett klick.
    2. Håll rakapparaten upp och ned ovanför hållaren. Se till att rakapparatens framsida pekar mot hållaren.
    3. Placera rakapparaten i hållaren. Luta den försiktigt bakåt och tryck ned det övre locket på SmartClean-hållaren tills du hör ett klick.
    Om du har placerat den rätt ser du att en batteriindikatorlampa blinkar på SmartClean-hållaren.

    Du kan även titta på videon nedan.
     
    Ladda Philips-rakapparaten i SmartClean-systemet
    Play Pause
    Om inget av dessa tips hjälper kan rakapparaten ha skadats internt. Vi rekommenderar att du begär en reparation eller ett byte av rakapparaten. 
     
    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.