På grund av ett tekniskt problem i operativsystemet på vissa Samsung-enheter (S9, S10, S20, Note 10, Note 20 och A70) kan du uppleva problem med Bluetooth-anslutningen när du länkar ExpertClean-tandborstar (anslutna modeller) och DiamondClean 9000-tandborstar till Sonicare-appen.
Följ stegen nedan för att ansluta Philips Sonicare-tandborsten till Sonicare-appen:
- Om Sonicare-appen är öppen stänger du den.
- Öppna Inställningar på din mobila enhet och tryck på Anslutningar eller gå till statusfältet genom att svepa nedåt från längst upp på startskärmen.
- Inaktivera Wi-Fi.
- Aktivera och inaktivera flygplansläget igen och se till att Bluetooth inaktiveras när flygplansläget aktiveras. När flygplansläget inaktiveras igen ska du kontrollera att Bluetooth är aktiverat och att Wi-Fi förblir inaktiverat (enligt bilden nedan).
- Öppna appen och slå på tandborsten. Tandborsten bör då ansluta till appen.
- När du har borstat klart aktiverar du Wi-Fi igen om det behövs.
Obs! Den här åtgärden måste utföras varje gång du vill ansluta till Sonicare-appen.
Löste de här stegen problemet? Om inte ska du kontakta oss för att få ytterligare hjälp.