0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Min Philips-rakapparat slås inte på

    Publicerad på 20 mars 2023
    Om rakapparaten inte slås på kan eventuellt felsökningstipsen nedan hjälpa dig att hitta en lösning.

    Vi rekommenderar att du följer stegen i den ordning som anges nedan. Mellan stegen kontrollerar du om problemet är åtgärdat innan du går vidare till nästa steg.
    Om du har en laddningsbar Philips-rakapparat är det möjligt att batteriet är urladdat. Vi rekommenderar dig att ladda rakapparaten och sedan försöka att slå på den igen. Mer information om hur du laddar rakapparaten finns i användarhandboken.

    Om din Philips-rakapparat inte är laddningsbar ska den vara ansluten till ett fungerande eluttag medan den används.
     
    Det kan hända att rakapparaten inte slås på eller rör sig eftersom den är smutsig. Det kan ha fastnat hår eller smutspartiklar inuti, vilket gör att rakhuvudena blockeras.

    Åtgärda problemet genom att rengöra rakapparaten ordentligt. Om det är möjligt tar du bort rakhuvudet och rengör rakapparaten från insidan. Detaljerade rengöringsinstruktioner finns i användarhandboken.

    På vissa rakapparater blinkar en påminnelsesymbol för rengöring för att visa att rakapparaten behöver rengöras. Detaljerade rengöringsinstruktioner finns i användarhandboken eller i videon nedan.
     
    Symbol för påminnelse om rengöring av Philips-rakapparaten
    En annan orsak till att rakapparaten kanske inte fungerar är att den inte har satts ihop på rätt sätt. I användarhandboken finns detaljerade anvisningar om hur du sätter ihop rakapparaten. Du kan även se hur du tar bort och sätter tillbaka rakhuvudena i följande video.
     
    Vissa Philips-rakapparater har ett reslås. Om det är aktiverat slås inte rakapparaten på. Beroende på vilken rakapparatsmodell du har kan det hända att en låssymbol blinkar på rakapparaten för att visa att reslåset är aktiverat.

    Inaktivera reslåset genom att trycka på på/av-knappen på rakapparaten i 3–5 sekunder. Försök nu att slå på rakapparaten igen.
     
    Reslåssymbol på Philips-rakapparaten
    Om inget av dessa tips hjälper kan rakapparaten ha skadats internt. Vi rekommenderar att du begär en reparation eller ett byte av rakapparaten.
     
    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.