Så här fungerar garantin
Du kan registrera Xenon LongerLife-lamporna inom 30 dagar från och med inköpsdatumet. Garantin gäller i högst 7 år eller för maximalt 150 000 km, beroende på vilket som inträffar först. Garantin gäller endast för icke-kommersiellt bruk. Philips ansvarar inte för monteringen av eller portot för en trasig lampa även om felet inträffar under garantiperioden. Spara garantibeviset och inköpsbeviset under hela garantiperioden.
Kundtjänstinformation för support: Skicka online eller skriv ut och skicka in till Philips kontor i Sverige
Philips Automotive
Knarrarnäsgatan 7
164 85 Stockholm
Sverige
Så här åberopar du garanti
Vänd dig till återförsäljaren eller kontakta Philips Consumer Care-teamet på 00800-7445 4775. Du får då en ny lampa som tekniskt motsvarar en Xenon LongerLife-lampa.
Om du går via Philips Consumer Care-tjänst för att få en ersättningsprodukt ber vi dig skicka den trasiga lampan i en skyddande förpackning. Glöm inte att skicka med kvittot och att betala rätt porto för kontaktadressen i ditt land.
Garantivillkor
- Garantin börjar gälla från inköpsdatumet som står på inköpsbeviset.
- Om du blivit av med ditt inköpsbevis, återförsäljaren är okänd eller om produkten köpts från en oregistrerad säljare, till exempel via en onlineauktion, anses garantiperioden börja tre månader efter det tillverkningsdatum som anges på produkten eller som härleds från produktens serienummer.
- För produkter utan tillverkningsdatum eller serienummer på själva produkten krävs ett giltigt inköpsbevis.
- Philips bestämmer vilken ersättningsprodukt som ska erbjudas och garantin fortsätter gälla från datumet för det ursprungliga inköpet.
- Philips garanti gäller förutsatt att produkten har hanterats korrekt och använts på avsett sätt och enligt bruksanvisningen.
- Den här garantin från Philips påverkar inte de rättigheter du har som konsument enligt tillämplig lag.
Vad ingår inte?
Garantin täcker inte följdskador och gäller inte om
- inköpsbeviset på något sätt har ändrats eller gjorts oläsligt
- modellnumret, serienumret eller tillverkningsdatumkoden på produkten har ändrats, tagits bort eller gjorts oläslig
- reparationer eller produktändringar har utförts av serviceorganisationer eller personer som inte är auktoriserade
- produkten används för kommersiella ändamål
- felet beror på felaktig användning av produkten eller att produkten utsatts för miljöförhållanden som avviker från rekommendationerna för produkten, till exempel kustmiljöer, industrimiljöer och jordbruksmiljöer
- felet beror på felaktigt underhåll, anslutning till annan kringutrustning, annan ytterligare utrustning eller andra tillbehör än de som rekommenderas av Philips
- enheten har skadats, till exempel av djur, åskväder, felaktig spänning, vatten eller brand, naturkatastrof eller vid transport
- produkten har gått sönder på grund av slitage på delar som kan betraktas som förbrukningsdelar (till exempel batterier och billampor)
- produkten inte fungerar som den ska eftersom den inte var ursprungligen utformad, tillverkad, godkänd och/eller auktoriserad för det land där du använder produkten, vilket kan vara fallet om produkten har köpts i ett annat land än den var avsedd att användas i
- produkten inte fungerar som den ska på grund av problem med åtkomsten till och/eller anslutningen till tjänstleverantörer, exempelvis avbrott i nätverken för åtkomst (till exempel kabel-TV, satellit eller Internet), fel på prenumerantens eller kundens ledning, fel i det lokala nätverket (kablar, filserver, användarens ledning) och fel i överföringsnätverken (störningar, kryptering, fel eller dålig nätverkskvalitet).
Behöver du service?
Garantin täcker inte följdskador och gäller inte under följande omständigheter:
Läs användarhandboken noga och/eller sök efter svar på dina frågor i supporthjälpen här på webbplatsen innan du kontaktar Philips eller din återförsäljare. På så sätt kan du kanske undvika onödigt besvär och hitta lösningar på egen hand. Om du vill ha service inom garantiperioden är du välkommen att kontakta Philips kundtjänst via chatt, telefon eller e-post. Philips kontaktuppgifter finns här på webbplatsen. Om garantin har upphört att gälla kan du vända dig direkt till närmaste auktoriserade Philips-servicecenter.
För att vi på Philips ska kunna hjälpa dig så snabbt och enkelt som möjligt bör du ha följande uppgifter tillgängliga när du kontaktar oss:
- Originalfakturan eller -kvittot med inköpsdatum, återförsäljarens namn och produktens modellnummer.
- Produktens serienummer eller tillverkningsdatumkoden som finns på produkten. Modellnumret (kallas ibland även modell-id:t), serienumret eller tillverkningsdatumkoden finns i batteriutrymmet eller på baksidan eller undersidan av produkten.