Philips support
Jag kan inte öppna locket på min SENSEO® kaffemaskin
Publicerad på 14 November 2023
En tilltäppt kapselhållare kan få locket till din SENSEO® kaffemaskin att fastna. Använd de här stegen för att försöka öppna locket på maskinen.
- Följ dessa steg för att ta bort och rengöra kapselhållaren:
- Stäng av SENSEO®-kaffemaskinen.
- Dra upp spaken så långt det går och vänta i 24 timmar innan du öppnar locket igen. Du måste eventuellt använda ganska mycket kraft.
- Ta bort kapselhållaren.
- Rengör silen i mitten av kapselhållaren med en borste eller i diskmaskinen.
För att förhindra att det här händer igen ska du se till att regelbundet avkalka din SENSEO®-kaffemaskin med kapselhållaren på plats.
Om det här inte löste problemet kontaktar du oss.
Andra användbara länkar
Behöver du hjälp med produkten?
Letar du efter något annat?
Upptäck alla alternativ för Philips support
Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.