0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Min Philips-vattenkokare slås inte på

    Publicerad på 1 februari 2024
    Om din Philips-vattenkokare inte slås på kan det finnas en enkel orsak. Ta reda på hur du åtgärdar problemet i artikeln nedan.
    Kontrollera att vattenkokarens kontakt har anslutits ordentligt till vägguttaget och att vägguttaget fungerar.
    Torrkokningsskyddet är en säkerhetsfunktion som automatiskt stänger av vattenkokaren. Torrkokningsskyddet aktiveras i följande fall:
    • Vattenkokaren slås på med otillräckligt eller inget vatten inuti. 
    • Allt vatten i vattenkokaren har avdunstat under användning. 

    För att återställa torrkokningsskyddet måste du lyfta vattenkokaren från basen och fylla den med kallt vatten. När du sätter tillbaka vattenkokaren på basen återställs torrkokningsskyddet och du kan sedan slå på vattenkokaren igen.


    Om ovanstående lösningar inte hjälpte till att åtgärda problemet kontaktar du oss för att få ytterligare hjälp.
    Regelbunden avkalkning förlänger vattenkokarens livslängd. Vid normal användning (upp till fem gånger per dag) rekommenderas följande avkalkningsfrekvens:
    • En gång var tredje månad om du använder mjukt vatten (upp till 18 dH). 
    • En gång i månaden om du använder hårt vatten (mer än 18 dH). 

    Du kan använda alla typer av avkalkningsmedel (vätska, pulver eller tablett) för att avkalka vattenkokaren. Om du använder ett avkalkningsmedel följer du instruktionerna på flaskan eller förpackningen för att avkalka vattenkokaren.
    1. Fyll vattenkokaren med vatten upp till tre fjärdedelar av maxnivån och koka upp vattnet. 
    2. När vattenkokaren har stängts av tillsätter du ättika (8 % ättiksyra) till den maximala nivån. 
    3. Lämna lösningen i vattenkokaren över natten. 
    4. Töm vattenkokaren och skölj insidan noggrant. 
    5. Fyll vattenkokaren med rent vatten och koka vattnet. 
    6. Töm vattenkokaren och skölj den med rent vatten igen. 
    7. Upprepa proceduren om det fortfarande finns kalkavlagringar kvar i vattenkokaren.

    Tips! Om du ogillar lukten av ättika kan du använda citronsyra.

    Om ovanstående lösningar inte hjälpte till att åtgärda problemet kontaktar du oss för att få ytterligare hjälp.
    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.