0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Inte tillräckligt/ingen pasta kommer ut från min Philips-pastamaskin

    Publicerad på 25 August 2023
    Om ingen pasta pressas ut under utmatningen går blandaren på tomgång eller finns det för mycket överbliven deg kvar i blandningsbehållaren på Philips-pastamaskinen. Följ stegen nedan för att åtgärda problemet.
    Det är mycket viktigt att förhållandet mellan mjöl och vätska är korrekt så att degen får en smulig konsistens (se bilden nedan).
     
    Om degen är för våt eller för torr kan inte pastamaskinen mata ut degen optimalt.
    I så fall slänger du degen och påbörjar pastatillverkningen på nytt. Se till att du följer rätt förhållanden mellan vätska och mjöl så som anges i användarhandboken. Använd en köksvåg för att mäta vätskan och mjölet exakt.
     
    Perfekt deg
    Häll i vätskan långsamt och endast genom hålen i locket medan pastamaskinen knådar.
    Viktigt!
    • Häll inte vätska direkt i blandningskammaren.
    • Häll inte i vätskan innan pastamaskingen har satts igång.

    Följ stegen som anges i användarhandboken:
    1. Häll mjölet i blandningsbehållaren.
    2. Sätt på locket på blandningsbehållaren.
    3. Starta blandningsprocessen.
    4. När blandningen startat häller du långsamt i vätskan längs hela öppningen i locket. 
    Om det finns kvar deg i blandningsbehållaren efter att det automatiska pastaprogrammet har slutförts:
    1. Dra ur nätsladden
    2. Öppna locket till blandningsbehållaren
    3. Skrapa försiktigt bort resterna från blandningsbehållarens väggar och blandare med ett köksredskap.
    4. När du har slagit på maskinen igen väljer du programmet Extrusion only (Endast utmatning) för att pressa ut återstående pastadeg.

    Viktigt! Koppla bort pastamaskinen från strömkällan innan du närmar dig delar som rör sig under användning. För aldrig in handen i blandningsbehållaren när apparaten är ansluten.


    Åtgärdade de här stegen inte problemet? Kontakta oss för att få ytterligare hjälp.
    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.