0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Kaffet som kommer ut ur min SENSEO®-maskin är kallt

    Publicerad på 14 November 2023
    Vissa faktorer kan påverka kaffets temperatur under eller efter bryggningen. Följ de här tipsen för att förbättra kaffetemperaturen på SENSEO®-maskinen. 
    Tjocka koppar absorberar mer värme än tunna koppar. Prova att använda en tunn kopp för att hålla kaffet varmare. Välj även lämplig koppstorlek för ditt kaffe. Kaffet blir kallt snabbare i stora koppar. 
    Ställ koppen under maskinens pip och gör en kopp kaffe utan att använda en kaffekapsel. Då förvärms maskinen och koppen. Häll ut vattnet i koppen och gör en vanlig kopp kaffe. Den här koppen kaffe bör vara varmare än tidigare. 
    Om du häller i kylskåpskall mjölk kaffets temperatur sänkas. Prova att förvärma mjölken innan du häller i den i kaffet. 
    De inre kretsarna på SENSEO®-maskinen kan vara tilltäppta av kalkavlagringar. Det kan sänka temperaturen på vattnet inuti maskinen. Avkalka kaffemaskinen regelbundet för att förhindra att detta inträffar. Läs avkalkningsinstruktionerna för din SENSEO® här eller läs i användarhandboken. 
    Om filterkaffet som kommer ut ur din SENSEO Switch är kallt ska du testa de här tipsen för att åtgärda problemet.
    • Förvärm kannan genom att skölja den med varmt vatten innan du brygger kaffet.
    • Brygg en full kanna kaffe för att hålla temperaturen varmare.
    Om inget av dessa tips åtgärdar problemet ska du kontakta oss för att få mer hjälp. 
    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.