0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Jag kan inte styra min köksapparat från Philips med HomeID-appen

    Publicerad på 19 februari 2024
    Om du inte kan styra din Philips-köksenhet med HomeID-appen finns det några möjliga orsaker och lösningar här.
    Koppla ur köksenheten om du har anslutningsproblem.
    · Vänta 30 sekunder innan du ansluter den igen och slår på den.
    · Se till att köksenheten är ansluten till hemnätverket, vilket indikeras av att Wi-Fi-lampan lyser med fast sken.
    · Se till att köksenheten parkopplas med HomeID på telefonen. Du kan kontrollera parkopplingsstatus i HomeID-appen.
    · Köksenheten ska inte vara placerad för långt bort från routern (helst inom en meters avstånd).
    · Kontrollera att andra apparater inte är för nära eftersom de blockerar signalen.
              
    • Se till att din smartphone är ansluten till internet.
      · Om du använder en VPN-anslutning ska du inaktivera den eftersom det kan orsaka problem.
      · Stäng och öppna HomeID-appen.
      · Se till att du har den senaste HomeID-versionen installerad (kontrollera i din appbutik).
      · Töm HomeID-appens cache i inställningarna.
      · Ta bort den parkopplade köksenheten på HomeID-apparatfliken och starta om parkopplingsprocessen.
    • Som ett sista steg kan du utföra en fabriksåterställning av köksenheten och ta bort enheten från HomeID-appen i inställningarna. Koppla sedan ur köksapparaten och anslut den igen. Starta om anslutnings- och parkopplingsprocessen. Obs! Om du återställer köksenheten kopplas den bort från ditt Wi-Fi-nätverk och dina parkopplade smarta enheter och allt anpassat innehåll, som sparade favoriter, tas bort från köksenheten. Om inga av de ovannämnda instruktionerna åtgärdar problemet kontaktar du din lokala kundtjänst för vidare analys.
    Som ett sista steg kan du utföra en fabriksåterställning av köksenheten och ta bort enheten från NutriU-appen i inställningarna. Koppla sedan ur köksapparaten och anslut den igen. Starta om anslutnings- och parkopplingsprocessen. 

    Obs! Om du återställer köksenheten kopplas den bort från ditt Wi-Fi-nätverk och parkopplade smarta enheter och allt anpassat innehåll, som sparade favoriter, tas bort från köksenheten.

    Om ingen av ovannämnda instruktioner hjälper kontaktar du din lokala kundtjänst för vidare analys.
    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.