Min köksapparat från Philips hittar inte mitt Wi-Fi-nätverk
Publicerad på 19 februari 2024
Om din Philips-köksapparat inte hittar ditt Wi-Fi-nätverk kan du hitta möjliga orsaker och lösningar nedan.
Det innebär att din Air Cooker eller Airfryer inte längre är ansluten till ditt Wi-Fi. Du kan ha ändrat ditt Wi-Fi-hemnätverk och behöver konfigurera apparaten igen.
Air Cooker: Starta Wi-Fi-konfigurationsprocessen genom att öppna Verktyg → Inställningar → Wi-Fi-konfiguration på apparaten och följ anvisningarna på skärmen.
Airfryer: Se till att din Airfryer är en ansluten modell: HD9255, HD9280, HD9285, HD9880.
Starta parkopplingsprocessen genom att starta konfigurationen direkt från inställningarna i HomeID-appen eller följ stegen som beskrivs nedan för att börja parkoppla med din Airfryer:
HD9255, HD9280, HD9285: Tryck länge på knappen för att sänka temperaturen och följ instruktionerna i appen.
HD9880: Gå till Inställningar → Wi-Fi-inställningar → Wi-Fi-konfigurationsläge och följ sedan instruktionerna i appen.
Prova att klicka på knappen Läs in igen för att uppdatera listan eller välj Lägg till manuellt för att ange Wi-Fi-nätverkets namn och lösenord manuellt.
Om nätverket fortfarande inte visas kopplar du bort Philips-köksapparaten, väntar i 15 sekunder och ansluter sedan apparaten och försöker igen. Om ditt nätverk fortfarande inte visas kontaktar du oss för att få mer hjälp.
Airfryer-modellerna HD9255, HD9280, HD9285 HD9880 och Air Cooker-modellen NX0960 är utrustade med en Wi-Fi-modul 802.11 b/g/n med 2,4 GHz-band.
Om din Wi-Fi-router är konfigurerad till ett enda 5 GHz-band kan du prova att växla till läget för dubbla band för att aktivera 2,4 GHz-bandet. Anslut sedan din smartphone till 2,4 GHz-nätverket och följ stegen för att installera apparaten.
Hjälpte inte lösningarna ovan till att lösa problemet? Kontakta oss för att få ytterligare hjälp.