0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Min köksapparat från Philips hittar inte mitt Wi-Fi-nätverk

    Publicerad på 19 februari 2024
    Om din Philips-köksapparat inte hittar ditt Wi-Fi-nätverk kan du hitta möjliga orsaker och lösningar nedan.
    Det innebär att din Air Cooker eller Airfryer inte längre är ansluten till ditt Wi-Fi. Du kan ha ändrat ditt Wi-Fi-hemnätverk och behöver konfigurera apparaten igen.

    Air Cooker:
    Starta Wi-Fi-konfigurationsprocessen genom att öppna Verktyg → Inställningar → Wi-Fi-konfiguration på apparaten och följ anvisningarna på skärmen.

    Airfryer:
    Se till att din Airfryer är en ansluten modell: HD9255, HD9280, HD9285, HD9880.

    Starta parkopplingsprocessen genom att starta konfigurationen direkt från inställningarna i HomeID-appen eller följ stegen som beskrivs nedan för att börja parkoppla med din Airfryer:

    HD9255, HD9280, HD9285: Tryck länge på knappen för att sänka temperaturen och följ instruktionerna i appen.

    HD9880: Gå till Inställningar → Wi-Fi-inställningar → Wi-Fi-konfigurationsläge och följ sedan instruktionerna i appen.
    Prova att klicka på knappen Läs in igen för att uppdatera listan eller välj Lägg till manuellt för att ange Wi-Fi-nätverkets namn och lösenord manuellt.

    Om nätverket fortfarande inte visas kopplar du bort Philips-köksapparaten, väntar i 15 sekunder och ansluter sedan apparaten och försöker igen. Om ditt nätverk fortfarande inte visas kontaktar du oss för att få mer hjälp.
    Airfryer-modellerna HD9255, HD9280, HD9285 HD9880 och Air Cooker-modellen NX0960 är utrustade med en Wi-Fi-modul 802.11 b/g/n med 2,4 GHz-band.

    Om din Wi-Fi-router är konfigurerad till ett enda 5 GHz-band kan du prova att växla till läget för dubbla band för att aktivera 2,4 GHz-bandet. Anslut sedan din smartphone till 2,4 GHz-nätverket och följ stegen för att installera apparaten.


    Hjälpte inte lösningarna ovan till att lösa problemet? Kontakta oss för att få ytterligare hjälp.
    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.