0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Lamporna på Philips Lumea blinkar

    Publicerad på 18 oktober 2024

    Lamporna på Philips Lumea kan blinka som ett sätt att visa viktig information. Det här är de vanligaste signalerna:

    • Lampan ”Klar för användning” blinkar orange
    • Intensitetslamporna och lampan ”Klar för användning” blinkar
    • Intensitetslamporna blinkar samtidigt
    • Intensitetslamporna blinkar fram och tillbaka från 1 till 5
    • Intensitetslampan 1 blinkar/Lumea återgår till intensitet 1

    Läs vidare för att ta reda på vad du ska göra i dessa situationer.

    Det hudområde som du behandlar är för mörkt, och enheten hindrar därför blinkningarna så att inte skador uppstår. Det här kan också hända efter att du har solat.

    Lumea är kanske inte lämplig för din hudton. Ta reda på om Lumea är lämplig för dig genom att kontrollera hudtonstabellen i användarhandboken (som också finns online).

    Enheten har gått in i felläge och måste återställas. Stäng av och koppla ur Lumea. Låt enheten svalna och rengör den innan behandlingen återupptas.

    För följande Lumea-modeller: BRI87X, BRI90X, BRI91X, BRI93X, BRI94X, BRI95X, BRI97X, BRI98X, BRI99X, BRP958: Tillbehöret är inte ordentligt fastsatt eller så är de elektroniska kontakterna på tillbehöret inte rena.

    Se till att du fäster tillbehöret på rätt sätt. Rengör vid behov de elektroniska kontakterna på tillbehöret. Prova att använda ett annat tillbehör om problemet kvarstår.

    För följande Lumea-modeller: BRI92X, SC199X: Enheten har gått in i felläge och måste återställas. Stäng av och koppla ur Lumea. Låt enheten svalna och rengör den innan behandlingen återupptas.

    Detta innebär att en integrerad säkerhetsfunktion hindrar enhetens ljusblinkningar innan temperaturen blir för hög och potentiellt skadlig.

    Det är ett normalt beteende för enheten. Låt Lumea svalna med fläkten på. När Lumea-enheten har svalnat kan du använda den igen. Använd Lumea i en sval miljö och ta pauser under behandlingarna.

    Tillbehöret är inte ordentligt fastsatt eller så är de elektroniska kontakterna på tillbehöret inte rena.

    Se till att du fäster tillbehöret på rätt sätt. Rengör vid behov de elektroniska kontakterna på tillbehöret. Prova att använda ett annat tillbehör om problemet kvarstår.

    Om du har fler frågor kan du kontakta oss för ytterligare support.

    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.