0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Philips garanti för Personvård

    Rakapparater ・ hårborttagning・ Sonicare tandborstar・ ljusterapi/ wake-up lights

    Alla Philips produkter är utformade och tillverkade efter högt satta standarder och har god prestanda samt är enkla att använda och installera. Om du skulle stöta på några problem när du installerar eller använder produkten rekommenderar vi att du först läser bruksanvisningen eller informationen på supportsidan på den här webbplatsen.
     
    Om produkten skulle visa sig vara defekt kommer Philips att reparera eller byta ut produkten i enlighet med garantivillkoren som kommer med produkten.
     
    Reparation under och efter garantiperioden kan fås i alla länder där produkten distribueras av Philips. I länder där produkten inte distribueras av Philips, utförs service av den nationella Philipsorganisationen. Vissa förseningar kan därvidlag uppstå, om reservdelar inte finns omedelbart tillgängliga. Kontakta din återförsäljare eller ett auktoriserat Philips serviceombud för service. Kontakta kundtjänst i ditt land om du vill ha mer information eller om du får problem med att få service.
     
    Denna internationella garanti påverkar inte dina lagstadgade rättigheter som kund eller dina rättigheter gentemot säljaren vid inköp..

    Garantiperiod


    Garantin för produktkategorierna som nämns ovan, gäller i 2 år från inköpsdatum. Om inte annat anges i bruksanvisningen.

    Vad omfattas av garantin?

    Philips garanti gäller för:

     

    • Produkter som har köpts från en auktoriserad Philips återförsäljare.

    • För den person som kan visa upp en originalfaktura eller ett kvitto där inköpsdatum, återförsäljarens namn och produktens modellnummer anges.

     

    Garantin börjar gälla den dag du köper produkten från en auktoriserad återförsäljare och upphör att gälla efter den garantiperiod som anges i tabellen nedan. Om defekter som beror på produktionsfel från fabrik uppstår under garantiperioden kommer Philips att reparera eller byta ut produkten utan kostnad. Vid byte av produkt gäller originalproduktens inköpsdatum som startdatum för garantin. Philips garanti gäller endast om produkten har hanterats korrekt för avsett ändamål och i enlighet med bruksanvisningen.

    Vad omfattas inte av garantin?

    Garantin omfattar inte förluster som har uppstått som följd av felet, inklusive men inte begränsat till dataförluster eller förlorade affärer. 

     

    Philips garanti gäller inte:

     

    • om inköpshandlingarna har ändrats på något sätt eller är oläsliga om modell- och/eller serienumret (om sådant finns) har ändrats, tagits bort eller är oläsligt

    • produkter och/eller produktdelar som utsätts för slitage, och som kan anses vara konsumtionsdelar till sin natur, eller som består av glas.

    • om ett fel har uppstått p.g.a. felaktig användning, omgivningsförhållanden, undermåligt underhåll (t.ex. igenkalkade delar) eller om ändringar eller reparationer har utförts av personer som inte är auktoriserade av Philips.

    • Om användaren inte följt alla anvisningar i bruksanvisningen och inte avstått från åtgärder eller användningsområden som beskrivs som icke önskvärda eller som det varnas mot. 

    • om produkten används för kommersiella ändamål 

    • om defekten har orsakats av ansluten kringutrustning, annan utrustning eller tillbehör som inte rekommenderas av Philips

    • om skadan har orsakats av en olycka, inklusive men inte begränsat till blixtnedslag, onormal spänning, vatten eller eld, naturkatastrofer eller transportolyckor skador som orsakats av djur

    • om produkten inte fungerar korrekt för att den inte ursprungligen designats, tillverkats, godkänts och/eller auktoriserats för det land där du använder den.

    Defekt produkt?

    Om du har frågor eller funderingar rekommenderar vi att du läser och följer bruksanvisningen noggrant eller söker efter ytterligare information på supportsidorna på denna webbplats, innan du kontaktar Philips eller din återförsäljare. Om du vill rapportera ett problem med produkten och få service kontaktar du Philips kundtjänst eller din återförsäljare. Kontaktuppgifter till Philips finns på denna webbplats.

     

    För att vi ska kunna hjälpa dig så effektivt som möjligt bör du ha följande information tillgänglig när du kontaktar Philips:

     

    • Originalfakturan eller kvittot, där inköpsdatum, återförsäljarens namn och produktens modellnummer anges.

    • Produktens serienummer om ett sådant finns (alla Philips-produkter har inte serienummer).

    • Modellnumret och serienumret anges normalt sätt i batteriluckor eller på produktens baksida eller undersida.

    Felsökning och reparation

    Behöver du hjälp med produkten?

    Hitta reservdelar och tillbehör

    Hitta en reservdel eller ett tillbehör för din produkt

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.