I många fall när produkten inte beter sig som du förväntar dig kan problemet lösas hemma utan att behöva skicka iväg den för reparation.
Vänligen läs våra felsökningssteg online samt Vanliga frågor och Svar för att hitta lösningar på de vanligaste problemen:
- Hitta din produkt och dess vanliga frågor
Om du inte kan lösa ditt problem online kan du själv boka in en reparation eller kontakta vår kundtjänst – klicka här.
Reparation eller byte kommer att vara kostnadsfritt om din produkt är inom garantiperioden.
Philips har en internationell garantiperiod på 2 år beroende på vilken produkt man har. För att hitta den exakta garantiperioden för din produkt och de relevanta villkoren, vänligen läs dokumentationen som följde med din produkt eller läs
våra garantivillkor här.
Om din produkt inte längre omfattas av garantin strävar vi efter att göra För att hitta en lösning för din felaktiga produkt, registrera dig i vår onlineportal. För kaffemaskiner och Avent-produkter vänligen kontakta vår kundtjänst. Obs: Om du registrerar din trasiga produkt och du inte är nöjd med den
reparationsprocessen så enkel som möjligt. Den erbjudna lösningen och den
slutliga kostnaden beror på produkttyp, ålder och
transportmetod.
erbjudna lösningen, kan du när som helst avbryta och kontakta vår kundtjänst
för ytterligare support.
Vi strävar efter att tillhandahålla en komplett onlinesupport för alla våra produkter men inser att informationen du behöver ibland kan vara svår att hitta. - Var kan jag hitta produktinformation? Om du fortfarande inte kan hitta den information du behöver kan du kontakta vår kundtjänst.
Innan du kontaktar oss, läs följande tips för att hitta information på vår webbplats:
Vårt mål är att reparera och returnera din produkt inom 7-14 arbetsdagar från den dag den mottagits av vårt servicecenter. (Om delar behöver beställas kan reparationen ta upp till 14 dagar.) Om du har bokat din reparation online eller via vår kundtjänst och har ett IT-philips-xxx-referensnummer kan du kontrollera hur din reparation fortskrider online här. Kontakta annars vår kundtjänst för en uppdatering.
Ett brett utbud av reservdelar och tillbehör finns tillgängligt i vår shop. Klicka här för att hitta delar och tillbehör till din produkt. Om du har några frågor angående reservdelar eller tillbehör till din produkt kan du också kontakta vår kundtjänst här.
Modell- och serienumret på din produkt finns: på kartongen, på manualen eller på själva produkten:
Nej, på Philips erbjuder vi en internationell garanti för våra produkter och därför kommer din garanti inte att påverkas. Kontakta din lokala Philips kundtjänst om du har några problem eller frågor.
Så här gör du: Om din produkt är berättigad till utökad garanti behöver du först ett MyPhilips-konto. Du kan logga in eller skapa ett här. Sedan kan du registrera din produkt. Ha produkten till hands när du registrerar dig eftersom du måste ange modellnumret. Observera: du måste registrera din produkt inom 3 månader från inköpet för att erhållade den extra garantin. För att registrera en produkt behöver du: MyPhilips-kontoModellnummerInköpsdatum (måste vara inom 3 månader från köpet)Inköpsbevis (valfritt)Kampanjinformation om möjligt
"Så här gör du: Om din produkt är berättigad till utökad garanti behöver du först ett MyPhilips-konto. Du kan logga in eller skapa ett här. Sedan kan du registrera din produkt. Ha produkten till hands när du registrerar dig eftersom du måste ange modellnumret. Observera: du måste registrera din produkt inom 3 månader från inköpet för att erhållade den extra garantin. För att registrera en produkt behöver du: MyPhilips-kontoModellnummerInköpsdatum (måste vara inom 3 månader från köpet)Inköpsbevis (valfritt)Kampanjinformation (om möjligt) "