1
0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Produkter

    Få exakt den support du behöver
    Letar du efter en särskild lösning för din produkt?

    Varför är Youtube appen inte längre tillgänglig?

    Situation
    YouTube-appen stänger slumpmässigt sig själv eller hänger sig

    Svara

    YouTube-appen har installerats felaktigt eller behöver uppdateras till en nyare appversion.
    Eftersom Google tog avstånd från API v2 i april 2015 stöds inte längre den gamla förinställda YouTube-appen. YouTube har för närvarande två tillgängliga appar för Android TV-apparater. För Android TV från 2014 [YouTube för Google-TV] (YouTube for Google TV) och för Android TV från 2015 [YouTube för Android-TV] (YouTube for Android TV)

    För att fortsätta använda YouTube via TV:n ska du installera den nya YouTube-appen från Google Play-butiken enligt följande:

    1. Avinstallera den inkompatibla appen

    Om appen [YouTube för Google-TV] (YouTube for Google TV) för närvarande är installerad, avinstallerar du den från TV:n.
    Den app som är installerad för närvarande hittas via Google Play-butiken:
    ● Välj knappen till vänster om Google Play-sökfältet och tryck på [OK] på fjärrkontrollen för att öppna Google Play-menyn

    ● Välj alternativet [Mina appar] (My apps) för att visa listan över installerade appar
    ● Välj den för närvarande installeradeYouTube-appen i listan
    ● Välj alternativet Avinstallera och tryck på [OK] på fjärrkontrollen

    2. Uppdatera den förinstallerade appen

    Sedan kan Google TV-appen installeras så här:
    ● Öppna Google Play-butiken på TV:n
    ● Sök efter appen [YouTube för Android-TV]

    Obs! Om den förinstallerade YouTube-appen inaktiverats manuellt behöver du återaktivera appen först. För att göra det väljer du den gröna knappen Aktivera och trycker på [OK] på fjärrkontrollen. Därefter fortsätter du med stegen nedan.

    ● Välj den vita knappen Uppdatera och vänta tills appen uppdaterats

    ● Om uppdateringen lyckades kommer den tidigare förinstallerade symbolen att ändras till den nya symbolen

    3. Utför en hård återställning

    • Stäng av TV-apparaten.
    • Dra ur TV:ns strömkabel
    • Vänta i en minut (efter att lysdioden har släckts) innan du återansluter strömförsörjningskabeln
    • Slå på TV-apparaten igen

    Informationen på den här sidan gäller för följande modeller: 65PUS8901/12 , 65PUS8601/12 , 65PUS8700/12 , 55PUS7600/12 , 55PUS8601/12 , 55PUS8700/12 , 32PFT6500/12 , 32PFT5500/12 , 55PFT5500/12 , 48PFT5500/12 , 40PFT5500/12 , 48PUS7600/12 , 65PUS7600/12 , 55PUT6400/12 , 50PUT6400/12 , 40PUT6400/12 , 65PUS7120/12 , 55PFT6510/12 , 40PFT6550/12 , 65PFT6520/12 , 55PUS7170/12 , 55PUS7150/12 , 55PUS7100/12 , 55PFT6550/12 , 50PFT6550/12 , 49PUS7170/12 , 49PUS7150/12 , 49PUS7100/12 , 43PUS7150/12 , 43PUS7100/12 , 40PFT6510/12 , 50PFT6510/12 , 32PFT5300/12 , 40PFT5300/12 , 50PFT5300/12 . Klicka här för att visa fler produktnummer Klicka här för att visa färre produktnummer

    Registrera produkten
    Registrera produkten

    Håll koll på produktens garantivillkor

    Kvalificera dig för återbetalning, presenter och specialerbjudanden

    Få enkel åtkomst till produktsupport