1
Produkter

Robotdammsugare

Uppkopplad robotdammsugare, Schemalägg städningen, TriActive XL - extra brett munstycke, Virtuell vägg FC8832/01

Felsökning

Felsökning Wi-Fi-installation för Philips SmartPro-ansluten robot

Om det skulle visa sig att du inte kan slutföra enkel Wi-Fi-installation, kan det finnas en enkel lösning. Kontrollera följande möjliga orsaker:

Du inte har startat enkel Wi-Fi-installation

Följ anvisningarna på skärmen i SmartPro-appen. Tryck på ”get started” (kom igång) och sedan “connect your robot” (anslut din robot) för att starta enkel Wi-Fi-installation.

Wi-Fi-installationsskärmar SmartPro-app

Du har inte växlat till nätverket "Philips Setup” (Philips-installation)

I steg 3 av enkel Wi-Fi-installation måste du öppna telefonens inställningar och trycka på Wi-Fi-inställningar. I nätverkslistan trycker du på “PHILIPS Setup” (PHILIPS-installation). När det är klart återgår du till SmartPro-appen.

Välj PHILIPS-installationsskärmar i SmartPro-appen

Roboten/smarttelefonen är inte inom räckhåll för Wi-Fi routern

Se till att SmartPro-roboten och din smarttelefon befinner sig inom räckvidden för Wi-Fi-routern så att de kan ta emot en stark Wi-Fi-signal.

Roboten är inte i Wi-Fi-anslutningsläge

Ställ in roboten i Wi-Fi-anslutningsläge. Tryck länge på Wi-Fi-knappen på roboten tills Wi-Fi-ikonen på displayen börjar blinka orange.

Placering av orange Wi-Fi-lysdiod i Philips SmartPro-roboten

Wi-Fi-nätverket är inte lämpligt för SmartPro-roboten

SmartPro-roboten är endast kompatibel med 802.11 b/g/n (2,4 GHz) Wi-Fi-nätverk. SmartPro-roboten är INTE kompatibel med 802.11a Wi-Fi (5 GHz) Wi-Fi-nätverk. Om du behöver mer information eller hjälp att installera Wi-Fi-nätverket kan du kontakta din internetleverantör.

Brandväggsinställningarna hindrar SmartPro-roboten från att ansluta till Wi-Fi-nätverket

Ibland hindrar brandväggsinställningarna att SmartPro-roboten kan ansluta till Wi-Fi-nätverket. Det kan bero på att MAC-adressfiltrering är aktiv. Se till att MAC-adressen för SmartPro-roboten läggs till i listan med enheter som kan få åtkomst till Wi-Fi-nätverket.

MAC-adressen är en unik identifierare för roboten. MAC-adressen finns tryckt på ett klistermärke som sitter under robotens dammlåda eller under robotens batteri. Om du behöver mer information eller hjälp att installera Wi-Fi-nätverket kan du kontakta din internetleverantör.

Din smarttelefon kör Android 6.0.1

En del användare som har en smarttelefon med Android-version 6.0.1 kanske inte kan ansluta SmartPro-appen till sin SmartPro Active-anslutna robotdammsugare. Felet uppstår i steg 3/4 i den enkla Wi-Fi-installationen, när du byter Wi-Fi-nätverket “Philips Setup” (Philips-installation) kan SmartPro-appen i vissa fall inte slutföra Wi-Fi-installationsprocessen.

Ny version av appen löser det här problemet
En korrigering som löser det här problemet kommer att implementeras i nästa version av SmartPro-appen. Den blir tillgänglig i Android-appbutiker i maj 2017.

Informationen på den här sidan gäller för följande modeller: FC8832/01 .

Är detta inte det du söker efter?

Har vi besvarat din fråga?

Om inte, kontakta oss.