0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Min Philips HomeRun-robotdammsugare återvänder inte till stationen

    Publicerad på 6 december 2023
    Om din Philips HomeRun robotdammsugare och mopp inte återvänder till stationen för automatisk tömning kan du hitta möjliga orsaker och lösningar nedan.
    Robotar i XU-serien

    Din robotdammsugare återvänder till laddningsstationen och börjar ladda automatiskt när den har slutfört rengöringsrutinen eller när batteriet är urladdat. Så här ser du till att roboten återvänder till laddningsstationen:

    • Kontrollera att roboten inte är blockerad. Öppna alla dörrar längs rutten och ta bort eventuella hinder nära stationen.
    • Se till att stationen är ansluten till vägguttaget. Om den inte är det kan roboten inte hitta stationen.
    • Kontrollera om du har skapat virtuella väggar eller otillåtna zoner som hindrar roboten från att återgå till stationen.
    • Placera inte stationen i starkt solljus, nära trappor eller under möbler. Då blockeras den infraröda signalen som hjälper roboten att hitta tillbaka till stationen.
    • Installera stationen på en plats med bra Wi-Fi-täckning.
    • Kontrollera att du har tillräckligt med utrymme på sidorna och framför stationen. Ett område på 0,5 m på båda sidor och 1 m framför stationen måste hållas fritt.
    • Placera stationen på ett hårt golv, inte på mjuka golv som mattor.
    • Stationen måste stå på en plan yta mot en vägg.
    • Se till att roboten börjar rengöra från stationen.
    • Se till att hjulet inte slirar. Använd en torr trasa för att torka av hjulet och torka samtidigt bort vattnet på rampen och golvet. 
    • Om roboten stöter på ett fel följer du röstaviseringen för att åtgärda problemet och läser tipsen i appen. 
    • Kontrollera om främmande föremål, t.ex. hårstrån, sand osv., har gjort så att drivhjulen, framhjulet eller det lilla hjulet på framsidan har fastnat. Försök att ta bort de främmande föremålen från hjulen, vrida hjulen för att se om de kan rotera normalt och dra ut framhjulet för att ta bort de främmande föremålen. 
    • För XU7000 och XU7100: Kontrollera om det finns damm på fönstret på robotens framsida och på stationens infraröda signalfönster (området där roboten ansluter till stationen) och ta bort dammet med en trasa (se bilden nedan).
    • För XU3000XU3100 och XU3110: Kontrollera om det finns damm på robotens sensorer eller fönstret på stationen (området där roboten ansluter till stationen) och ta bort dammet med en trasa (se bilden nedan).
    • För XU6500: Kontrollera om det finns damm på fönstret på robotens framsida och på stationens infraröda signalfönster (området där roboten ansluter till stationen) och ta bort dammet med en trasa.

    Om inte lösningarna ovan åtgärdar problemet kontaktar du oss för att få ytterligare hjälp.

    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.