0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Min Philips HomeRun-robotdammsugare laddas inte

    Publicerad på 6 december 2023
    Om din Philips HomeRun robotdammsugare och mopp inte laddas kan du hitta möjliga orsaker och lösningar i artikeln nedan.
    Robotar i XU-serien

    För 7000- och 3000-serien:
    Roboten börjar laddas automatiskt när den återvänder till stationen. LED-lamporna på roboten lyser vita eller orange för att indikera att roboten laddas. På modellen XU7100 tänds även den vita LED-lampan på stationen. Kontrollera följande om roboten inte laddas:

    • Kontrollera att du har anslutit stationen till vägguttaget och slagit på roboten.
    • Kontrollera att roboten är korrekt placerad på stationen. Roboten laddas inte om laddningskontakterna inte är korrekt inriktade. Placera roboten på golvet framför stationen med vattenbehållaren vänd bort från stationen och tryck på hemknappen. Roboten kör då till rätt position på stationen. Om robotens batteri är urladdat placerar du roboten direkt på laddningskontakterna.
    • Kontrollera att laddningskontakterna på roboten och stationen inte är smutsiga.
    • Batteriet måste eventuellt bytas ut. Det laddningsbara batteriets minsta livslängd är två år eller 1 000 laddningscykler.

     
    För 6000-serien:

    • Kontrollera att stationen är ansluten till vägguttaget och att roboten är påslagen. 
    • Se till att roboten är korrekt placerad på laddstationen. Om den inte är helt korrekt placerad eller om laddningskontakterna är felinriktade kan det hända att den inte laddas. 
    • Kontrollera att laddningskontakterna på roboten och stationen är rena. 
    • Om temperaturen är under 8 ℃ kan roboten aktivera lågtemperaturskyddet, så vänta tills temperaturen är normal igen innan du laddar eller använder roboten. 
    • Om batteriets livslängd har passerat kan det behöva bytas ut. 
    • Felaktig långtidsförvaring kan leda till att batteriet inte fungerar.

     
    Om inte lösningarna ovan åtgärdar problemet kontaktar du oss för att få ytterligare hjälp.

    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.