Min Philips HomeRun-robotdammsugare töms inte automatiskt
Publicerad på 6 december 2023
Om din Philips HomeRun robotdammsugare och mopp (modellerna XU7100, XU3100 och XU3110) inte töms automatiskt när den är klar med rengöringen och återvänder till stationen kan du hitta möjliga orsaker och lösningar nedan.
Philips HomeRun-modellerna XU7100, XU3100 och XU3110 är utrustade med en station för automatisk tömning. Efter rengöring töms dammbehållaren automatiskt i engångspåsen i stationen för automatisk tömning.
Så här ser du till att roboten tömmer dammbehållaren automatiskt i engångspåsen:
Kontrollera att stationen är ansluten till vägguttaget.
Se till att engångspåsen är korrekt installerad. Tips: Titta på videon hur man använder stationen för automatisk tömning för din robotmodell nedan.
Kontrollera att dammsugarpåsen inte är full.
Kontrollera att stationens lock är stängt.
Stäng av läget Tyst eller Stör ej i HomeRun-appen.
Anmärkning för modell XU7100
Automatisk tömning startar inte om du flyttar roboten tillbaka till stationen för hand.
Automatisk tömning startar endast om roboten automatiskt återvänder till stationen.
Om du vill börja tömma automatiskt när du har ställt tillbaka roboten för hand öppnar du Philips HomeRun-appen och väljer roboten i listan Mina robotar. Klicka sedan på huvudmenyknappen i det övre vänstra hörnet och välj Inställningar för automatisk tömning. Här kan du klicka på knappen Töm dammbehållaren nu. Observera att automatisk tömning endast kan utföras en gång var 10:e minut för att förhindra att motorn överhettas.
Om inte lösningarna ovan åtgärdar problemet kontaktar du oss för att få ytterligare hjälp.