0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Min Philips-espressomaskin slänger kaffebönor utan brygga kaffe

    Publicerad på 24 August 2023

    Philips-espressomaskinen slänger kaffebönorna om kaffebryggningen avbryts. Läs nedan om du vill ha mer information och lösningar.

    När du använder funktionen för förmalet kaffe för att brygga kaffe måste maskinen vara påslagen och klar för användning innan du häller i det malda kaffet i facket för förmalet kaffe. 

    Använd bara ett slätstruket mått malet kaffe. Om för mycket malet kaffe används kan bryggruppen bli överfull och kaffebryggningen avbrytas. Kaffepulvret kasseras och inget kaffe kommer ut. 
    En smutsig eller igensatt bryggrupp kan leda till att inget kaffe tappas ut från maskinen. Det är viktigt att skölja igenom bryggruppen varje vecka. Följ stegen nedan eller titta på vår självstudievideo: 
    1. Stäng av maskinen och vänta tills den är helt avstängd och inte ger ifrån sig något ljud (det tar 15–20 sekunder).
    2. Öppna serviceluckan och ta bort bryggruppen genom att trycka på knappen PUSH på höger sida, hålla den intryckt och dra den mot dig.
    3. Skölj bryggruppen noggrant med ljummet vatten och låt den lufttorka innan du sätter tillbaka den.
    Play Pause

    Bryggningen avbryts om det inte finns tillräckligt med kaffebönor. Kaffebönorna slängs sedan i behållaren för malet kaffe. 

    Problemet löses genom att du alltid kontrollerar att det finns tillräckligt med kaffebönor innan du börjar brygga. 
     

    Löste de här stegen inte problemet? Kontakta oss för att få ytterligare hjälp.

    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.