Consumer
Produkter

Robotdammsugare

Uppkopplad robotdammsugare, Schemalägg städningen, TriActive XL - extra brett munstycke, Virtuell vägg FC8832/01

Felsökning

Jag kan inte ansluta routern till min Philips SmartPro-robot

Om du har en Allied Telesis AT-WR2304n-router, kan det hända att det i vissa fall inte går att göra en anslutning till en Philips SmartPro-ansluten robot när du befinner dig utanför hemmet eller när du inte är ansluten till ditt lokala Wi-Fi-nätverk. Se här hur du själv kan lösa problemet.

Routerns inställningar inte är rätt konfigurerade för att ansluta till roboten

Ändra inställningarna i Allied Telesis-routern, som beskrivs i följande steg, så kan du lösa problemet:

  1. Öppna panelen för nätverkskonfiguration för routern
    Läs användarhandboken till Allied Telesis AT=WR2304n om hur du kommer åt panelen för nätverkskonfiguration.

  2. Öppna menyn för avancerade inställningar i fönstret för nätverkskonfiguration.

  3. Kontrollera att IPSEC-protokollet är aktiverat på fliken ALG.

  4. Kontrollera att UPnP är aktiverad på fliken UPnP.

När du har tillämpat inställningarna ska du kunna ansluta till den SmartPro-anslutna roboten när du befinner dig utanför hemmet eller när du inte är ansluten till ditt lokala Wi-Fi-nätverk.
När du använder roboten hemma (när du är ansluten med din smartphone till ditt lokala WiFi-nätverk) påverkas den inte om du ändrar de här inställningarna.

Informationen på den här sidan gäller för följande modeller: FC8832/01 .

Är detta inte det du söker efter?

Har vi besvarat din fråga?

Om inte, kontakta oss.