0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Huvudet på den stående Philips-steamern droppar vatten

    Publicerad på 27 februari 2023
    Om huvudet på den stående Philips-steamern droppar vatten kan du läsa felsökningsråden nedan för att lösa problemet.
    Obs! Följande gäller inte modellerna STE305x och GC62x

    Apparaten är inte avsedd att användas horisontellt. Om ånghuvudet används horisontellt kan ånga inte komma ut ur ånghuvudet och kondenseras i ångslangen. Det kan leda till att vatten droppar från ånghuvudet.
    Om slangen till den stående Philips-steamern är U-formad kan kondens inuti den inte rinna tillbaka in i vattenbehållaren, vilket kan göra att huvudet på steamern droppar vatten.

    I så fall lyfter du upp huvudet på den stående steamern för att räta ut slangen vertikalt.  På så sätt kan kondens rinna tillbaka i behållaren.

    Ställ in ånginställningen på MAX-läget i början av en ångsession. Därefter håller du ånghuvudet en liten bit bort från plagget och trycker på ångaktivatorn i 10 sekunder för att avge de första vattendropparna.
    Observera att lösningen i det här avsnittet endast gäller Philips-steamer med AirStretch-teknik (dessa steamer har en grill på huvudet enligt bilden nedan).

    Om du har använt den stående steamern länge kan det orsaka vattenkondens. Om detta inträffar droppar vatten från huvudet.

    Åtgärda detta genom att först låta steamern svalna. Ta sedan bort grillen och tryck en torr trasa mot den svarta ytan för att avlägsna kondensvattnet.


    Åtgärdade de här lösningarna inte problemet? Kontakta oss för att få ytterligare hjälp.
    Grill på en Philips steamer för kläder
    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.