0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Min Philips AquaTrio-dammsugare läcker vatten

    Publicerad på 11 maj 2023
    Om Philips AquaTrio-dammsugaren läcker vatten kan det bero på flera orsaker. Titta på bilden för att se vilken modell du har och leta upp informationen nedan
    aquatrio-modeller
    Om din Philips AquaTrio 7000 Series-dammsugare läcker vatten kan det bero på flera orsaker. 

    I normala fall kan apparaten läcka lite vatten när du bär den över golvet (så att den hålls i luften). Vi rekommenderar att du alltid använder vattenabsorptionsläget (se bilden nedan) när du lyfter apparaten över en tröskel, matta eller trappor. Det förhindrar att vatten droppar ut ur AquaSpin-munstycket.   

    Titta på vår video nedan för stegvisa instruktioner hur du använder de olika våtlägena. 

    Läs vidare för att ta reda på vilka andra orsaker och lösningar som är möjliga: 

    AquaTrio 7000 Series-dammsugaren stod stilla när den stängdes av
    Apparaten kan lämna en liten vattenpöl på golvet när du stänger av den. Du kan göra pölen mindre genom att flytta apparaten framåt och bakåt medan du stänger av den. Vid behov kan du torka bort de sista dropparna med en trasa. 
     
    Renvattenbehållaren är överfylld
    Fyll inte renvattenbehållaren över MAX-markeringen. Om du gör det kan vatten spillas ut från renvattenbehållaren när du sätter fast locket. 
     
    Det finns en spricka i en av behållarna
    Om det finns en spricka i en av vattenbehållarna ska du ta din AquaTrio 7000 Series till ett Philips-servicecenter eller kontakta kundtjänst. 
     
    Spillvattenbehållaren är inte korrekt isatt
    Kontrollera att spillvattenbehållaren är korrekt isatt innan du använder apparaten eller kör programmet för automatisk rengöring. Du bör höra ett klickljud när du ansluter spillvattenbehållaren. 
     
    AquaSpin-munstycket är inte rätt placerat i stationen för efterrengöring och förvaring
    Se till att AquaSpin-munstycket är placerat mitt på brickan.  
     
    Löste de här stegen inte problemet? Kontakta oss för att få ytterligare hjälp. 
    Rengöringslägen
    Om din Philips AquaTrio 9000 Series-dammsugare läcker vatten kan det bero på flera orsaker. Det är normalt att apparaten läcker lite vatten när du bär den över golvet (och håller den i luften).

    Läs vidare för att ta reda på vilka andra orsaker och lösningar som är möjliga:

    AquaTrio 9000 Series-dammsugaren stod stilla när den stängdes av
    Apparaten lämnar en pöl på golvet om du inte 
    flyttar apparaten medan du stänger av den. Du kan göra pölen mindre 
    genom att flytta apparaten framåt och bakåt medan du stänger av den. 
    Vid behov kan du torka bort de sista dropparna med en trasa.

    Obs!
    •  Absorptionsläge*: Äldre modeller har ett normalt våtläge och ett intensivt våtläge, men inget vattenabsorptionsläge.
    • När du använder vattenabsorptionsläget kommer inget mer vatten ut ur apparaten och sugeffekten ökar. Om du inte har vidtagit någon åtgärd efter 45 sekunder återgår apparaten automatiskt till normalt våtläge. 
    Renvattenbehållaren är överfylld
    Fyll inte renvattenbehållaren över MAX-markeringen. Om du gör det kan vatten spillas ut från renvattenbehållaren när du stänger locket 

    Det finns en spricka i en av behållarna
    Om det finns en spricka i en av vattenbehållarna tar du med AquaTrio 9000 Series till ett Philips-servicecenter eller kontaktar kundtjänst.

    Spillvattenbehållaren har inte anslutits korrekt
    Se till att spillvattenbehållaren är korrekt ansluten innan du använder apparaten eller kör AUTOCLEAN. Du bör höra ett klickljud när du ansluter spillvattenbehållaren.

    AquaSpin-munstycket är inte korrekt placerat i stationen för automatisk rengöring och förvaring
    Kontrollera att AquaSpin-munstycket är placerat mitt på brickan 

    Obs!
    • Äldre modeller har ett normalt våtläge och ett intensivt våtläge, men inget vattenabsorptionsläge 
    • När du använder vattenabsorptionsläget kommer inget mer vatten ut ur apparaten och sugeffekten ökar. Om du inte har vidtagit någon åtgärd efter 45 sekunder återgår apparaten automatiskt till normalt våtläge. 

    Löste de här stegen inte problemet? Kontakta oss för att få ytterligare hjälp.

     
    Om vattenbehållaren på Philips AquaTrio Pro-dammsugaren läcker kan det bero på flera orsaker. Läs vidare för att se hur du kan åtgärda detta:
    Locket på vattenbehållaren är inte ordentligt stängt
    Behållaren kan läcka om locket på AquaTrio Pro-dammsugaren inte är ordentligt stängt. Se till att locket är stängt när du har fyllt vattenbehållaren med vatten.

    Vattenbehållaren är inte ordentligt fastlåst
    Philips AquaTrio Pro-dammsugaren kan läcka om vattenbehållaren inte är ordentligt fastlåst. Åtgärda detta genom att se till att vattenbehållaren är fastlåst med vattenbehållarens handtag.

    Vattenbehållaren är trasig
    Byt ut den mot en ny vattenbehållare. Du kan beställa en ny vattenbehållare med följande typnummer:
    *CRP252 Lock spillvattenbehållare
    *CRP159 Spillvattenbehållare
    *CRP161 Renvattenbehållare
    *CRP162 Lock renvattenbehållare

    Åtgärdade de här stegen inte problemet? Kontakta oss för att få ytterligare hjälp.
    Locket på vattenbehållaren är inte ordentligt stängt
    Renvattenbehållaren kan läcka om locket på AquaTrio-dammsugaren inte är ordentligt stängt. Se till att locket är stängt när du har fyllt vattenbehållaren med vatten.

    Renvattenbehållaren är överfylld
    Fyll inte renvattenbehållaren över MAX-markeringen. Om du gör det kan vatten spillas ut från renvattenbehållaren när du sätter dit locket 

    Spillvattenbehållarens övre del lutades för långt bakåt eller har AquaTrio lagts ned på sidan.
    Det gjorde att spillvatten rann ut ur spillvattenbehållaren. Luta inte apparatens övre del för långt bakåt, till exempel när du rengör den under ett lågt bord. Lägg inte apparaten på sidan när det finns spillvatten i spillvattenbehållaren

    Åtgärdade de här stegen inte problemet? Kontakta oss för att få ytterligare hjälp.
    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.