0

Kundvagn

Just nu finns det inga artiklar i kundvagnen.

    Philips support

    Min sladdlösa Philips AquaTrio-dammsugare visar en felkod

    Publicerad på 12 maj 2023
    Läs informationen i vår artikel för att ta reda på vad felet, ikonen eller informationskoden på skärmen på din AquaTrio 7000 Series eller 9000 Series betyder och hur du åtgärdar problemet.

    Se bilden nedan.
    aquatrio 9000 series
    Se även bilden nedan för att identifiera ikonerna för fel- och informationskoder.

    Felkoder:
    E1
    En E1-felkod innebär att apparaten har ett systemfel. Åtgärda det genom att koppla bort apparaten från adaptern och sedan ansluta apparaten till adaptern igen. Försök sedan starta om apparaten. Om lösningen inte fungerar ska du ta med apparaten till ett Philips-servicecenter eller kontakta oss.

    E2
    En E2-felkod (kan se ut som 53 när den är upp och ned) innebär att temperaturen i rummet där apparaten används, förvaras eller laddas är för låg. Kontrollera att temperaturen i rummet är högre än 5 °C. Om apparaten används och förvaras vid rätt temperatur och felkoden fortfarande visas kontaktar du oss.

    E3
    En E3-felkod innebär att temperaturen i rummet där apparaten används, förvaras eller laddas är för hög. Kontrollera att temperaturen i rummet är under 35 °C. Utsätt inte apparaten för direkt solljus eller höga temperaturer (nära varma spisar, i mikrovågsugnar eller på induktionsplattor). Om apparaten används och förvaras vid rätt temperatur och felkoden fortfarande visas kontaktar du oss.

    Informationskoder:
    i1
    En i1-informationskod innebär att spillvattenbehållaren på din Philips 7000 Series-dammsugare är full. Töm den.

    i3
    En i3-informationskod
    (den kan se ut som !E när du tittar på den upp och ned) innebär att AquaSpin-munstycket på Philips 7000 Series-dammsugaren har fastnat. Det här är en säkerhetsavstängningsfunktion. Kontrollera om exempelvis en nätsladd eller en leksak har fastnat i munstycket. Ta även en titt på borstarna, lagren, motordelarna och locken för att se om hår eller något annat har fastnat och ta i så fall bort det. Om inget har fastnat kan du eventuellt åtgärda problemet genom att stänga av apparaten och sedan slå på den igen.

    i5
    En i5-informationskod
    (den kan se ut som !2 när du tittar på den upp och ned) innebär att luftinloppsöppningarna på Philips 7000 Series-dammsugaren är blockerade. De så kallade luftinloppsöppningarna sitter i munstycket. Kontrollera om de är blockerade och ta bort blockeringarna. Om detta inte åtgärdar problemet ska du kontrollera hela luftpassagen efter blockeringar och ta bort dem. Detta avser munstycket, röret och våtfiltret.

    i6
    En i6-informationskod (den kan se ut som !9 när du tittar på den upp och ned) innebär att du måste koppla ur Philips 7000 Series-dammsugaren för användning, annars slås den inte på. Anslut endast apparaten under programmet AUTOCLEAN och under laddning.

    i7
    En i7-informationskod innebär att fel laddare är ansluten till Philips 7000 Series-dammsugaren. Du kan bara ladda apparaten med den medföljande adaptern. Använd endast 34 V-adaptern S036-1A340100HE. Du hittar motsvarande adapternummer på adaptern. En adapter finns tillgänglig under artikelnummer XV1793. 
    fel 7000
    AUTOCLEAN
    AUTOCLEAN-ikonen på skärmen betyder att Philips 7000 Series-dammsugaren kör AUTOCLEAN-processen.

    Borstbyte
    Ikonen för borstbyte på skärmen på din Philips 7000 Series-dammsugare påminner dig om att byta ut mikrofiberborstarna i AquaSpin-munstycket. Mikrofiberborstar finns tillgängliga under artikelnummer XV1793 på vår webbplats.
    Ikoner 7000
    E1
    En E1-felkod innebär att apparaten har ett systemfel. Prova något av följande alternativ, eller båda alternativ, för att åtgärda problemet:
    1. Ta bort batteriet från apparaten och sätt sedan tillbaka det. Försök sedan starta om apparaten.  
    2. Koppla bort den handhållna 3-i-1-enheten från apparaten och tryck på på/av-knappen på handenheten. Om du fortfarande ser felet E1 på skärmen kontaktar du kundtjänst. Om du inte ser felet E1 och apparaten fortfarande inte fungerar kan det vara ett kommunikationsproblem med röret eller munstycket.  
    Om problemet kvarstår ska du ta med apparaten till ett Philips-servicecenter eller kontakta oss för att få ytterligare hjälp. 

    E2
    En E2-felkod (kan se ut som 53 när den är upp och ned) innebär att temperaturen i rummet där apparaten används, förvaras eller laddas är för låg. Se till att temperaturen i rummet är högre än 5 °C. Om apparaten används och förvaras vid rätt temperatur och felkoden fortfarande visas kontaktar du oss. 

    E3
    En E3-felkod innebär att temperaturen i rummet där apparaten används, förvaras eller laddas är för hög. Kontrollera att temperaturen i rummet är under 35 °C. Utsätt inte apparaten för direkt solljus eller höga temperaturer (nära varma spisar, i mikrovågsugnar eller på induktionsplattor). Kontakta oss om apparaten används och förvaras vid rätt temperatur och felkoden fortfarande visas. 

    E5
    En E5-felkod (kan se ut som 23 när den är upp och ned) innebär att batteriet är halvt isatt. Se till att batteriet är korrekt isatt
    Titta på videon nedan för ytterligare instruktioner: 
    felkoder 9000
    Se även bilden nedan för att identifiera ikonerna för informationskoder.

    i1
    En i1-informationskod innebär att spillvattenbehållaren på din Philips 9000 Series-dammsugare är blockerad. Töm den. 

    i2
    En i2-informationskod innebär att AquaSpin-munstycket inte är anslutet (korrekt). Anslut AquaSpin-munstycket. 

    i3
    En i3-informationskod innebär att AquaSpin-munstycket på din Philips 9000 Series-dammsugare har fastnat. Det här är en säkerhetsavstängningsfunktion. Kontrollera om exempelvis en nätsladd eller en leksak har fastnat i munstycket. Ta även en titt på borstarna, lagren, motordelarna och locken för att se om hår eller något annat har fastnat och ta i så fall bort det. Om inget har fastnat kan du eventuellt åtgärda problemet genom att stänga av apparaten och sedan slå på den igen. 

    i4
    En i4-informationskod innebär att LED-munstycket har fastnat. Det här är en säkerhetsavstängningsfunktion om något fastnar i munstycket (till exempel en strömsladd eller leksak). Kontrollera rullborsten och resten av munstycket för att se om hår eller något annat har fastnat och ta i så fall bort det. Om inget har fastnat kan du eventuellt åtgärda problemet genom att stänga av apparaten och sedan slå på den igen. Titta på vår video för stegvisa instruktioner hur du rengör borsten på apparaten:
     
    i5
    En i5-informationskod innebär att luftinloppsöppningarna på din Philips 9000 Series-dammsugare är blockerade. De så kallade luftinloppsöppningarna sitter i munstycket. Kontrollera om de är blockerade och ta bort blockeringarna. Om detta inte åtgärdar problemet ska du kontrollera hela luftpassagen efter blockeringar och ta bort dem. För endast dammsugare gäller det här munstycke, rör, filter, vortexsökare, långt fogmunstycke, och miniturboborste. För dammsugaren och moppen avser detta munstycket, röret och våtfiltret 

     i6
    En i6-informationskod (den kan se ut som !9 när du tittar på den upp och ned) innebär att du måste koppla ur Philips 9000 Series-dammsugaren för användning, annars slås den inte på. Anslut endast apparaten under programmet AUTOCLEAN och under laddning. 

     i7
    En i7-informationskod innebär att fel laddare är ansluten till din Philips 7000 Series-dammsugare. Du kan bara ladda apparaten med den medföljande adaptern. Använd endast 34 V-adaptern S036-1A340100HE. Du hittar motsvarande adapternummer på adaptern. Adaptrar finns tillgängliga under artikelnummer XV1793.
    informationskoder 9000
    En i10-informationskod innebär att batteriet inte är isatt. Se till att batteriet är korrekt isatt. Titta på videon nedan för ytterligare instruktioner:

     
    infokod 10 9000
    AUTOCLEAN
    AUTOCLEAN-ikonen på skärmen betyder att Philips 9000 Series-dammsugaren kör AUTOCLEAN-processen. 

    Borstbyte
    Ikonen för borstbyte på skärmen innebär att din Philips 9000 Series-dammsugare påminner dig om att byta ut mikrofiberborstarna i AquaSpin-munstycket. Mikrofiberborstar finns tillgängliga under artikelnummer XV1793 på vår webbplats.

    Filterrengöring
    Ikonen för filterrengöring på skärmen på din Philips 9000 Series-dammsugare påminner dig om att rengöra filtret på dammsugaren. 
    Se videon nedan för stegvisa instruktioner hur du rengör filtret.

    Filterbyte
    Ikonen för filterbyte på skärmen på din Philips 9000 Series-dammsugare påminner dig om att byta ut filtret på dammsugaren. Filter finns tillgängliga under artikelnummer XV1791 på vår webbplats.
    ikoner 9000
    Play Pause
    Kontakta Philips

    Vi hjälper gärna till

    Letar du efter något annat?

    Upptäck alla alternativ för Philips support

    Vår webbplats visas bäst i senaste versionen av Microsoft Edge, Google Chrome eller Firefox.